Kropp och själ

leslita.blogg.se

Yoga och meditation

Publicerad 2010-09-16 21:02:00 i Yoga och stretch,

För en stund sen gjorde jag ett kort Yoga pass. Gjorde solhälsningen 2 gånger och lite bakåtlutningar. Det känns så skönt och mjukt i kroppen. Jag älskar verkligen Yoga, det har hjälpt mig så mycket. När jag är stressad, tankspridd och behöver samla ihop mig. Jag faller sönder lite ibland, kanske fler som upplever det. Men Yogan kan sätta ihop delarna igen. Man känner sig förnyad.

Detta är en "Miljöbild" från Foto-Journalistiken som togs på mig. Tycks?
Leslita Yogar

Jag avslutade passet med lite meditation. Det var svårt till en början att släppa allt som snurrar i huvudet. Jag försökte att blunda och tänka "AUM" och fokusera på andningen. Tyvärr flöt jag bort vilket inte är så bra. Då testade jag med att ställa ett levande ljus framför mig på golvet och fokusera på lågan. Jag kommer ihåg när jag var yngre och kunde sitta och kolla in i en eldlåga hur länge som helst. I dag funkade ljuset bra. Allt runt omkring i rummet blev suddigt och det ända jag såg till slut var lågan...

Brukar ni ägna er åt meditation eller yoga? Hur känns det att meditera? Varför mediterar du?
♥Relaterat till bilden: Fotojournalistiken,

Om

Min profilbild