Kropp och själ

leslita.blogg.se

Leslitas utbildning

Publicerad 2009-10-12 09:00:00 i Om Leslita,

I detta inlägget kan ni läsa om vad jag har syslat med genom åren. Vilken utbildning jag har och vilka ställen jag har jobbat på.  Jag tänkte att det kan vara intressant för er att få reda på var och hur jag har lärt mig mycket av det jag delar med mig av. När jag exempelvis pratar om människans hälsa, kropp, sinne och ger skönhetstips. m.m
 
På min hemsida finns mina publicerade artiklar att läsa: http://leslyvalencia.wordpress.com/
 
Södertörns högskola, Journalist programmet med inriktning människa och miljö 2010-2012
Journalistik A
Journalistik B
Journalistik C
Biologi A
Biologi B
 
Sveriges lantbruksuniversitet Biologi C 30hp, 2012
Naturvårdsbiologi
Kandidatarbete
 
Uppsalas Universitet sommarkurs 2012
Marina Miljöer (Biologi)
 

Örebro Universitet, Spa programmet, Hälsoakademin, 2008-2010

Kurser som: Idrott A-B, Pedagogik, Psykologi, Fysiologi, Anatomi, Massage och Spa behandlingar, Traditionell Kinesisk Medicin, Ledarskap i fysisk aktivitet, Kost och nutrition, Kunskaper inom: Hälsorådgivning/ Coachning inom livsstilsförändringar, Avslappning/stresshanteringsmetoder som t.ex visualisering och meditation, Hälsoprofilsbedömningar, konditionstest, Tränings/Styrketräningsråd. m.m

Yrkes titel: Professionell hälsoarbetare, Spa konsulent, Massör och Instruktör

Ställen som jag har jobbat på: Selma City Spa+ mitt i centrala Stockholm, tillhör Clarion Hotel Sign mer info. Yasuragi Haseludden mer info. Sandhamns Seglarhotell På ön Sandhamn mer info. Hotell Havsbaden i Grisslehamn mer info.Djurönäsets SPA  mer info. Skogshöjds Spa,

 

Spa relaterade Diplom: (klickbara bilder)

  1. Klassisk massage + töjning och stretchnings tekniker 2009
  2. SPA behandlingar Västerländska metoder 2009 (Hand och fotkur, aroma inpackning, Alg och lerinpackning, ansiktsbehandling, kropps skrubb, kurbad)
  3. Kinesisk egenvårdsmetoder –Traditionell  kinesisk medicin 2009 (Tuina massage, Akupressur ansiktsbehandling, Tvagning och Meridian massage)
  4. Delfinkraftens Qi gong diplom utgivet av Fan Xiulan Feb-2010
  5. Första hjälpen diplom HLR uppdaterat årligen senast 2010

 

Bilder på diplom Universitetsnivå

1. 2. 3. 4.

5a.HLR framsida 5b.HLR
 





Endagskurser kropp och skönhetsvård. Diplom från Anettes Tand och Spa Örebro:

  1. Hårborttagningsmetoden Vaxning 2009
  2. Samisk Hot stone massage 2010
  3. Aromaterapi 2010


1. Vaxning 2. Stenmassage 3.Aromaterapi
 




Lärcentrum (vuxenutbildningar) Trollhättan 2007-2008

Naturkunskap B

Matematik B

 

Omvårdnadsprogrammet Birgersjöbergsgymnasiet Vänersborg. 2004-2007

Inriktning mot vidareutbildning inom kriminalvård och friskvård.

 

Utökat program med tillval av 3 kurser:

  • Alternativ medicin
  • Svenska C
  • Psykologi B

Yrkes titel: Undersköterska

 

Ungdoms Brandkåren Norraälvsborgs räddningsförbund Trollhättan 2002-2003.

Gav Militärtjänst behörighet och första hjälpen diplom.

 

♥Relaterat inlägg: Hur jag vill arbeta som journalist,

Om

Min profilbild