Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dans och Yoga

Publicerad 2010-03-09 13:23:00 i Dans & Annat, Yoga och stretch,

Jag måste bara berätta för er hur duktig jag var förra veckan med träningen och vad som är på gång inom dans fronten!

Måndag:
Tisdag: Förberedde danskoreografi
Onsdag: Dansade Zumba med min grupp
Torsdag: Långpromenad
Fredag: Styrketräning-- på gymmet skoltid*
Lördag: African dance-- hemmadvd, riktigt svettigt
Söndag: Yoga-- advanced

Afrikanska trummor

*Det har varit riktigt roligt och i onsdags så dansade jag till trummor för jag håller på med ett sammarbete inför uppvisningen på Hälleforsfestivalen som kommer att vara i Maj. Han var väldigt duktig och vi bestämmde oss för att jobba vidare på det så Idag träffade jag denna afrikanska killen och en till kille från Uruguay som spelar trummor och deras 2 jobbcoacher. Det ska bli spännande om det går att få ihop så vi har live musik. Alltid roligare att dansa då. Funderar även på att skriva upp mig och dansa ett samba-solopå festivalen. Vad tror ni om det?

*Det går även riktigt bra för mig på yogan, jag tränade mycket teknik. Skillnaden är att man stannar upp och utför samma rörelse flera gånger, man övar. I vanliga fall om man inte klarar av övningen pg.a ovighet eller dålig balans så går man bara vidare eftersom att man gör alla rörelser i en följd. Jag gjorde Yoga vinyasa advanced.

Scorpion pose yoga, dance

The scorpion pose kommer ni ihåg att jag har pratat om innan. Fortfarande ett mål.
Jag håller på övar förberedelsena inför den. Styrka axlar och mer balans på uppvägen är det som fattas. Se sista länken för att se hur man kommer in i den ställningen.

Hur går det med eran träning?
Vad har ni för mål?

*Länkar youtube:
Vinyasa Yoga Advanced Standing Series with Dashama
Vinyasa Yoga Sun Salutations with Dashama- all levels
Scorpion Pose Vinyasa Yoga Advanced Level

Om

Min profilbild