Kropp och själ

leslita.blogg.se

Bikram yoga

Publicerad 2010-01-10 17:31:00 i Yoga och stretch,

Bikram yoga, har ni hört talas om det? Det tycker jag låter intressant. Skillnaden på denna form och andra yoga former är att man tränar i ett uppvärmt rum där temperaturen är 39-40 grader varmt. Det är fokus på att mjuka upp lederna och strechning. Värmen främjar bla rörligheten, avgiftningen samt stretchingen av kroppen. Avgiftningen har nog med att göra att man svettas så mycket skulle jag gissa på.

Jag tror att man blir mycket vigare och klarar av mer avancerade övningar som kräver smidighet. Det hade varit roligt att testa det för att pressa sin kropp maximalt (för min del). Dessa bilder är från  Bikram yoga Vina del mar, jag visste inte att det var populärt där i Chile det finns även en Bikram yoga College of India i Santiago där de utbildar. Man kan se på bilderna att könen är jämt fördelade också vilket är förvånande jämfört med yoga klasser i Sverige.





Hade ni velat testa denna "svett yogan" :) ?

Om

Min profilbild