Kropp och själ

leslita.blogg.se

Yoga

Publicerad 2009-10-17 13:33:00 i Yoga och stretch,

Hejsan! Nu har jag precis kommit ut ur duschen. Det blev ett svettigt yoga pass förut. Jag yogade hemma på min tai chi matta. Likadan som en yoga matta fast lite större bara. Det var riktigt roligt att yoga när man inte hade gjort det på länge. Hur enkelt som helts bara att gå in på yogatoday.com och göra ett pass, det finns alla möjliga olika nivåer och inriktingar. Om man vill ha power yoga eller Achanta yoga eler nått annat så finns alternativen. De har även en blogg där det finns lite kortare pass.

Det här var en ny rörelse för mig idag som är svårare än det ser ut.


Jag började med 10 minuters andningsövningar dv.s en form av meditation. Sedan testade ett utmanande pass men mycket balans övningar, men om du är nybörjare prova nått annat ;)

Jag hade ju laggt upp en plan på hur jag skulle komma igång att bli fysikt aktiv. Där stog det: promenader, yoga, dansgrupp och ev något mera pass. Jag är en bra bit på vägen nu om jag fortsätter så här :) Hur går det med din träning?

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Sugen på att träna, Qi gong, Tai chi chuan, Tai chi,

Om

Min profilbild