Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mina rädslor - Dag 26

Publicerad 2011-02-19 13:30:00 i Mina tankar,

Förutom typ ensamhet, förlossningsskräck och att förlora någon anhörig så kan jag berätta om en liten fobi som jag har. Jag är nämlingen livrädd för getingar, bin och humlor. Och jo det är samma sak mellan dessa tre helt olika "insekter". Redan nu i skrivande stund börjar jag rysa. Bara tanken av det. *Andningspaus*

Jag har varit rädd för det så länge jag kan minnas, men det var nog en händelse som förvärrade det hela. Det började med några elaka barn på gården när jag var liten. Jag fick inte vara med och leka om jag inte gjorde ett test först. Självklart ville jag vara en i gänget och gick med på testet.

Det var enkelt, jag skulle ha på mig ögonbindel och ta en promenad samtidigt som två flickor fick leda mig. Det var varmt och jag hade kjol på mig. Jag promenarade och hörde att de fnissade och viskade. Undrade vad det var när det plötsligt puttade mig två steg fram och sprang sedan i väg. Jag stod mitt i ett jordgetingsbo. Jag kände hur de stack mig över benen och började skrika. Tog ett tag att få av mig ögonbindeln innan jag kunde se villket håll jag skulle gå åt för att inte trampa ännu mer på de arga getingarna. Jag hade ju trots allt invaderat deras hem.




Sedan lärde jag min hund att busa bort alla getingar, humlor och bin. Så fort det kom någon i närheten av mig så började han skälla och jaga bort dem. Tyvärr blev min stackars vove bränd på nosen en gång, då fick jag dåligt samvete. Men tack för att du skyddade mig och Rip min lila vove som fick avlivas av ålderdom förra året.

Sedan har jag en otur att jag alltid lyckas bli stucken och bränd var eviga sommar! Även om jag undviker parfym, blommor och allt som smakar sött. De dyker upp överallt. Vad ska man göra? Testat att stå still, vifta och springa. De lyckas alltid få tag i mig...

Vad är du rädd för?

♥Relaterade inlägg: 30 dagars utmanningen, Dag 1- Presentation, Dag 2 -Första kärleken, Dag 3 - Mina föräldrar, Dag 4 - Dagens måltid, Dag 5 - Kärlek, Dag 7 - Vänskap, Dag 8 - Ett ögonblick, Dag 9 - Min tro, Dag 11 - Mina syskon, Dag 15 - Mina drömmar, Dag 16 - Min favo födelsedag & Dag 17 - Detta ångrar jag, Det här upprör mig - dag 22, Det här får mig att må bättre - Dag 23, Det här får mig att gråta - Dag 24,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-02-19 16:44:01

Stackare, ush vad barn kan vara elaka! Jag trampade på en geting när jag liten, och en gång tog jag upp en som var död, för jag trodde inte den kunde sticka då. Men det kunde den visst! Men sen dess har jag aldrig blivit stucken. Jag brukar sitta stilla när dom kommer, det brukar funka. Jag tycker sniglar är lite obehagliga. Slemmiga saker...

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild