Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mina drömmar, dag 15

Publicerad 2011-01-05 15:36:51 i Mina tankar,


(Hoppar över 12, 13 och 14 i utmaningen)

Så mina drömmar? Vad är en dröm igentligen? Först måste vi definera vad en dröm har för betydelse. Jag har alltid tänkt att en dröm är något overkligt som man inte kommer nå. En dröm är något avlägset som bara finns i fantasin. Men o andra sidan så verkar alla ha samma drömmar. De vill ha hus, barn och ett vackert bröllop med evig kärlek och massa pengar. Alltså att lyckas med det som begärs av en. Alltså vara precis som alla andra men lite bättre. Ha en lite nya modell på bilen, ha ett lite större hus än grannen och ha lite smartare barn är kompisens.

"Att drömma är att sträva efter mer"

Men visst är det inget fel på det, om det inte går i överstyr. Vi behöver mål och ambitioner för att bli något och det tycker jag är bra. Jag gillar inte människor som inte har några framtidsplaner.

"Det snackas om att leva i nuet hela tiden men vad hände med att tänka framåt?"



Med att utvecklas som person och åstadkomma något i sitt liv? Det är det drömmar är till för, det är som en lina, det är den man håller i när man tappar balansen, det är den linan som man följer i mörkret och det är den linan som drar i en från andra änden.  

Mina drömmar
handlar om att bli bra på att vara mig själv. Att utöva det yrket som känns bra och bli journalist, att bli duktig på något som jag tycker är roligt t.ex. dansen, att se och uppleva t.ex genom resor, att ha personer som älskar mig i närheten, att hitta en roll och en uppgift som jag trivs med. Helt enkelt att kunna ge och ta så mycket som möjligt av allt som erbjuds här i livet. Och sedan drömmer jag om att kunna titta tilbaka med en stor glädje av allt jag åstadkommit i livet och viktigast av allt vara nöjd med allt precis som det är och sluta sträva efter mer. Min dröm är att jag inte ska behöva ha drömmar. 


♥Relaterade inlägg: 30 dagars utmanningen, Dag 1- Presentation, Dag 2 -Första kärleken, Dag 3 - Mina föräldrar, Dag 4 - Dagens måltid, Dag 5 - Kärlek, Dag 7 - Vänskap, Dag 8 - Ett ögonblick, Dag 9 - Min tro, Dag 11 - Mina syskon,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild