Kropp och själ

leslita.blogg.se

Naturlig hårvård på salong

Publicerad 2010-02-11 11:00:48 i Hårvård,

Naturlig hårvård på salong? Finns det? Jo jag hittade en sida där de har ett spännande koncept. Äntligen frisörer som har börjat ta hand om håret istället för att bleka och förstöra. Ekofrisören är "framtidens" hårvård som de själva väljer att kalla det, men jag skulle säga "dåtidens" hårvård då de förr visste bättre innan det blev "bra" med kemikalier.

Menylista
Huvudmassage med akupunkturpunkter i fokus, stimulerar hårväxten och görs med vegatabiliska och eteriska oljor.
Energi klippning med ett nogrannt system som gör att självfallet trollas fram och ska även vara bra för tillväxten.
Färgning där de använder vildväxande och ekologiskt odlade växter och växtdelar, ekologiska oljor, ägg, honung, vin, rödbetor, kaffe och hennaprodukter.




Ni kommer säkert ihåg det jag berättat om mina hårrecept. Rödbetor blandas med henna för att få en intensivare röd nyans, rödvin blandas med henna för att få en vinröd färg, kaffe gör håret mörkare, oljor och honung är bra för torrt hår. Ägg och honung kan ge lockigt hår mer stadga medans kaffe gör håret lent och glansigt.
Intressant!, jag lyckas koppla alla mina kunskaper med deras filosofi.

Vad tror ni? Hade ni velat gå dit och få ert hår gjort? Låter väldigt bra enligt min åsikt. Jag undrar bara vad frisörerna har mer för utbildning, om de gått någon kurs i aromaterapi, ens vet var akupunkturpunkterna sitter inom TKM? o.s.v


*Länk: Carpenaturam Helsingborg,  
*Läs gärna tidigare inlägg om relevanta ämnen: Japansk hårcermoni, Aromaterapi kurs, Oljor i mängder, Henna, Henna video, Härlig kur till håret, Akupunkturpunkter TKM, Akupressurpunkter ansikte

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-11 14:45:06

Jaa det är kul!!v Jaa men absolut..finns ju en massa olika inriktningar!! Så får se vad som händer sen, som tur är bild ett sånt stort ämne.



Men spa lite ju jätte kul, pyssla om folk och hälsa:) Joo men kan tänka mig det. Vad hade du tänkt bli sen då? Kram

Postat av: martina victoria kuhse

Publicerad 2010-02-11 17:14:17

thank you!



det är bara bra, sjdå?

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-11 19:43:28

Jo smink är kul. Hade också tänkt bli makeupartist..men vara frilansande och sådär...det känns allting så osäkert...bara för man läst och gått den utbildningen, är det svårt att bli något utav det.Men man ska ju inte ge upp för det..valde bild, för man kan bli så mycket utav det..men smink och skönhet är mitt stora intresse!



Men åh vad nice, ja men får hoppas du får ett sånt jobb sen. Låter jätte spännande kram:)

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-11 21:04:20

Nee men det är ju sant...vårat program påminner lite om samhällsprogrammet..men barnskola är de ju knappast..de beror ju från skola till skola...men vill man hålla på med design så är de en bra grund, men självklart måste man ju vidareutbilda sig etc.



Jaa men visst:) Detsamma du, kika min blogg imrn underkvällen ir ngt, så får du se min balklänning! Ha en fin kväll sj kram:)

Postat av: Kristin

Publicerad 2010-02-11 22:38:50

Ahhw tack så mycket! :) Om du söker på "8 Minute Buns" på YouTube så kommer den och alla andra klipp fram. Allt är från YouTube med andra ord :)



Älskar din blogg! Inspirerande! :)

Postat av: Kristin

Publicerad 2010-02-11 23:00:31

Ja verkligen, håller med :):)



Oooh så du har läst min blogg förut? Vad kul! :D Jag kommer definitivt fortsätta läsa din, räkna med det ;) Nu måste jag sova så jag inte dör av trötthet imorgon hehe. Godnatt! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild