Kropp och själ

leslita.blogg.se

Härlig kur till håret

Publicerad 2009-01-25 15:47:48 i Hårvård,

Jag känner mig så pysslig och finurlig idag. Vill pilla med nått. synd att jag inte alls har mycket ingredienser i min Spa hylla, annars hade jag nog gjort ett läppcerat eller en hud kräm. Igår gjorde ja iaf en ny blandning till håret.
Här är receptet


Koka vatten
Lägg i örter som te.x kamomill som har läkande verkan mot torrt hår.
sedan blandar du i honung och jojobaolja.

Så klart! Vill du göra det ännu enklare så kan man bara ta en te påse eller lösviktste i en kula och låta dra i vattnet. Grönt ska de vara och ekologiskt--- viktigt! 

För övrigt sitter jag och sjunger. Högt =D
Ja...Va ska man hitta på? kanske måla en tavla eller sy lite... hmm

Friggs Kamomill te

Hade det varit vår så hade man kunnat gå ut och plocka blommor och örter som jag brukar göra och ha torkat till mitt spa.
Men så här års funkar det bra med te påsar om det är slut på lagret.
Hade jag inte varit pollenallergiker så hade jag nog utbildat mig till
Örtterapeut herbalist, homeopat, Fytoterapeut, Naturterapeut eller nått sånt med Örtmedicin. måste reda ut dessa begrepp vad som är vad :D Men jag funderar ändå på gå en kurs Axelssons för det är ju bara på sommaren jag blir så väldigt allergisk, och alla örter har inte pollen.  Yeh Yeh!

Blommor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild