Kropp och själ

leslita.blogg.se

Henna

Publicerad 2009-01-18 17:54:34 i DIY produkter,

I helgen Henna jag mitt hår. Man ska göra blandningen dagen innan så att den får stå under natten...
I min blandning fanns lite allt möjligt.
Mitt stök
Äpelcidervinäger en liten svätt
Olivolja ca 1 dl
Jojoba olja några droppar
Mandel olja några droppar
Varmt Vatten ca 4 dl
Henna pulver (grön mald planta) 300 gram
Saften ur 1 1/2 Citron

Dagen efter är det bara att börja kleta in allt i håret slinga för slinga. Använd mycket! Fett lager haha gnugga i hårbotten. 
Använd Handskar Henna tatuerar huden!
Lägg en plastpåse överhuvudet =) man ser inte klok ut.
Henna ska sitta i håret så länge som möjligt! Jag hade det i 4 1/2 timma.

Duscha sedan håret som vanligt med shampo och balsam.
(För att vara ännu mer kompicerad  så ska det inte var några farliga eller uttorkande ämnen i produkterna.
Kolla checklistan på lockig.se om du vill lära dig mer)

Resultat Färgen syns efter 3 dagar. Färgen kan tyckas vara intensiv i början men det mörknar. Själv tycker jag att det är snygast dem första dagarna ;) Mitt resultat blev rödbrunt lent mjukt hår utan mjäll! =)
Sluten typpåse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild