Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hot stone massagekunder

Publicerad 2010-09-27 14:26:00 i Spa & Massage,

Hej hej! Jag ville bara berätta att jag fick ge Hot stone massage för första gången i lördags på jobbet (Selma spa+).
När jag kom till spat var det fullt med besökare och mina kollegor var lite upptagna så jag kollade själv på datorn vilka kunder jag skulle ha och blev genast nervös när jag såg att allra första kunden hade bokat Hot stone massage. Panik! Jag hade 6 minuter på mig att bädda, tända ljus och fixa. Bara stenarna tar ju 10 min att värma upp!

Hot stone Sturebadet
(bilder lånade från Sturebadet´s hemsida)
 
 
Det visade sig att Selma spa+ hade värmeplattor. Jag är "van" (från en endagskurs) med varmvattenbehållare. Värmeplattan var snabb och smidigt. Och jag hann till och med ta två andetag innan jag tog in min kund.
Det gick riktigt bra. Det är så roligt att ge Hot stone. Jag älskar stenar, kan man göra det? Kristallterapi, mineralstenar och hot stone passar mig utmärkt.
 
Hot stone
 
"Det är en särskild energi man behöver ha när man håller i dessa lavastenar"
 
Framåt kvällen hade jag två till Hot stone massage inbokade som gick super. För övrigt var det mest 25min klassisk massage som de flesta turisterna som kommer väljer. En bra dag med andra ord :)
 
Har du fått Hot Stone massage någon gång? Skulle du vilja testa?
 
Relaterade inlägg om spajobb: Selma spa+ utvärderingSelma city spa+Yasuragi,
♥Hemsidor: Selma spa+, yasuragi,

Om

Min profilbild