Kropp och själ

leslita.blogg.se

BOTP & pole updates

Publicerad 2012-01-21 10:00:00 i Poledance,

I kväll är det Battle of the pole! Kommer bilder på det sen.

Jag ska berätta lite om min träning. Det går superbra just nu med poledance, jag gör framsteg. På gårdagens träning var det inget nytt för mig så jag fick agera lite passningshjälp och finslipa på perfektion, vilket alltid behövs. Vi fick göra vanlig Butterfly och extended butterfly. Båda mina knän/ben ska ner mer emot golvet ser jag på bilden. Sen övade vi på Allegra och jewel. Behöver mer vighet i axlarna för att få till jewel snyggt. Förra veckan fick jag lära mig en superman-drop.

Poledance butterfly

På tal om det så går jag ju ryggstretch nu, jag har varit på 2 lektioner hittills så jag över mycket teknik. Det är mina axlar som är stelast. Korsryggen är bra och bröstryggen lagom. Vi fick ligga på golvet med två block under bröstryggen. Det knakade flera gånger på raken! Men efteråt var det riktigt skönt. Och så övade vi massor på att gå ner i brygga som jag tycker känns jätteläskigt och stelt men utifrån det Stina sa så är det nog bättre än vad jag tror. Ska ta lite kort så att jag får en bättre uppfattning. Och så är det bra att ha före-kort.


I dag har/ska jag ha tenta, gå på yoga och BOTP. Borta hela dagen.


Detta är ett tidsinställt inlägg♥

Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2012-01-21 13:14:22

Jag tycker det såg grymt ut. Jag hade inte kunnat tro att det var andra gången du gjorde den övningen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild