Kropp och själ

leslita.blogg.se

En ny kristall i min samling

Publicerad 2010-05-25 16:43:42 i Andlighet,

Halsband gjort av kristaller
En ny kristall i min samling i form av ett halsband med en vacker blomma. Flätat och justerbart band.
Jag tror att det är en Jaspis eller jade, en ljusblå. Vad tror ni?
Tycker att den är jätte fin och passar perfekt till sommaren. Tack!
Fick den som en liten present i en vinröd tygpåse. Klicka på miniatyrbilden.
Liten sidenpåse till Halsband gjort av kristaller

Föresten fick jag lära mig en annan sak om Kristaller. Ni vet att man ska "rena" kristaller med helst alla fem elementen. Och med vattenelementet låter man dem oftast stå över natten och gärna under månljus. När man är klar dagen efteråt så brukar i alla fall jag bara hälla ur vattnet och konstatera att kristallen är renad. Men det jag fick lära mig är att man ska dricka vattnet som kristallen/rna har fått ligga i. Det ska vara hälsosamt och ge energierna från Kristallen. Så detta ska jag börja göra :)

Fast jag vill rena den en gång innan för att få bort alla negativa energierna först. Känns naturligt för mig. Och det är ju det som är viktigt. Att man själv tror på det och gör det på sitt sätt. Först då kan man använda sig av energierna från en kristall.

Vad tror ni? Har ni någon kristall, sten hemma? Vad brukar ni göra med dem?

Kommentarer

Postat av: simone

Publicerad 2010-05-25 16:53:33

otroligt vackert! :)

Postat av: simone

Publicerad 2010-05-25 17:07:48

sv: Haha sant, jag kom på det flera timmar efter att jag faktiskt inte skrev min egna åsikt ^^ Men jag föredrar den framför talk som man också kan puffa på fossingarna (ser dock äckligt ut om fötterna blir fuktiga, vita små mjölklumpad, mjaow) ;) Mina fötter har en tendens att svettas mycket om sommaren, det hjälper verkligen mig :)

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-25 18:13:40

Gud vilket fint! Det låter spännande med kristaller, jag använder inga oäkta smycken för att jag hört att dem drar åt sig dålig energi, vet inte om det stämmer, men jag kan få väldigt ont av oäkta örhängen i alla fall. Det skulle vara kul med alternativa smycken, vart har du köpt det där nånstans? Kramar Maria

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-25 21:01:58

Tack för den affirmationen, den passar bra in på hur jag försöker lära mig att tänka.



Spännande, du får avslöja vart du ska jobba sen så ska jag komma förbi. Jag blir väldigt imponerad av all din kunskap när jag läser din blogg, nästan så jag vill anställa dig som lärare, hehe.



Nej, jag har ingen sten, har inte varit så intresserad av sånt här förut, men nu tycker jag att det är mer och mer spännande ju mer jag lär mig.



Min mage mår mycket bättre idag, känner mig på rätt väg igen :) Kram kram

Postat av: Kristin

Publicerad 2010-05-25 21:13:10

Jag kommer absolut tillbaka! Fast jag har aldrig riktigt gått, kommer bara uppdatera lite mer sällan that's all. :) Ja preeeecis! :):) Kram!

Postat av: Joline

Publicerad 2010-05-25 22:19:37

Hej!. Jo jag mår jättebra!

Jag menade Lisens bok, trodde den skulle handla mest om örternas egenskaper, det gjorde det ju oxå och det var mkt mer recept än jag trodde så jag blev positivt överraskad =)

Ska dra igång å sätta några frön såfort jag kan. Så gott att ha egna kryddor i maten =)

Jag vill bara säga att jag älskar din blogg och jag vill tacka dig för all inspiration du ger.

Kan helt ärligt säga att hade det inte varit för dig och din blogg hade jag fortfarande suttit här och velat om vilken utbildning jag skulle välja, men nu känner jag att jag är inne på helt rätt område =)Så jag hoppas verkligen jag kommer in på skolan! Har redan fixat lägenhet så jag vill verkligen detta... Samma hus som din lägenhet ligger i förresten! Var där och kollade för nån vecka sen och såg ditt namn.

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-05-30 01:05:24

Hej Lesly!!

Jag kan inte se vad det är för kristall på fotot men är den ljusblå är det varken jade eller jaspis - så mycket kan jag säga!!

Jag har MASSOR av kristaller; jag fullkomligt ÄLSKAR kristaller!! När jag vill rengöra mina kristaller "på djupet" så lägger jag dem i en glasskål och täcker med grovt salt som får stå ca ett dygn. Sen sköljer jag kristallerna i ljummet vatten och saltet slänger jag!!

Känner ett medium som alltid har några mindre bergskristaller i en karaff med vatten som hon dricker av under dagen! Det ska visst vitalisera vattnet! KRAM! //Anneli.

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-05-31 16:27:40

SV Anneli: Oj vad roligt visste inte att du gillade Kristaller. Jag älskar också kristaller. Har en hel samling. Jag fick den här i present och han sa vad det var för sten men jag glömde bort det på en gång :) hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild