Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kristallernas Betydelse

Publicerad 2009-07-14 16:44:01 i Andlighet,

Nu ska jag berätta lite om kristallernas betydelse som jag lovade i förra inlägget =)

1. Malakit~ Innebär en förvandling. Fråga dig själv om du har vaknat upp än? Denna steg är även en sömnsten.

2. Turkos~Hjälper dig när du behöver utvidga dina tankar och synsätt, utforska och resa.

3. Bärnsten~ Rationalisera på ett bra sätt.

4. Ametist~ Får bort din osäkerhet. Tar bort mardrömmar.

5.Tigeröga~Om detta kommer fram i en spådom betyder det att du ska börja visa vad du går för. Nu är rätt läge.  Inspirera andra 

6. Bandagat~ I spådom betyder det att du har bra framtidsvisioner som du inte bör offra för någon annan. Även Fantasi. 

7. Månsten~SE på saker objektivt och låt inte humöret få förstöra nått för dig. Bra att ha med sig om du har humörsvängningar

8. Peridot~Särbehandla med omsorg. Sila bort alla och allt som inte känns pålitligt.

9. Topas~Står för Förståelse och ger tolerans. 

10. Rosenkvarts~ Hjälper dig i Relationer och kärleken.    

11. Obsidian (snöflinge)~ vid spådom betyder det att du ska Börja göra ändringar nu. Hjälper dig att förverkliga om du har svårt att komma igång.

12. Onyx~Ger dig bättre struktur och kontroll i vardagslivet.

13. Karneol (orange)~gör upror på ditt sätt och stå för vad du tycker.

14. Lapis Lazuli~Visdom, kämpa på med karriären.

15. Jade~Harmonisera,Hjälper dig att inte bli för sentimental.  

16. Citrin~Används för bättre komunikation, hjälper dig att fatta rätt beslut.  

17. Karneol (röd)~ nyckelord: Aktivera, handla. drivkraft. Bortdrift av prestationsrädsla. 


1. 2.3.
4.5.  6. 
7.8.9.
10.11.12.
13.14.15.
16.17.



Hoppas att det var till någon hjälp!
Vilka stenar har du i din samling? Har du någon annorlunda betydelse på dina?

Kommentarer

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-07-16 00:38:50

Åh fint inlägg! Gillar stenar. Jag har en mänsten runt halsen som jag alltid bär med mig. En spåman sa en gång till mig att det var min sten. :)

Postat av: ♥ Tina ♥

Publicerad 2009-07-16 21:16:12

Fin blogg :D

Postat av: martina victoria kuhse

Publicerad 2009-07-19 17:47:40

hej sötnos! :) bli gärna medlem på http://www.woopa.se/?ref=tiiiinaa.



där kan du tjäna pengar gratis! :)

värt att testa?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild