Kropp och själ

leslita.blogg.se

Mina stenar och kristaller

Publicerad 2009-07-06 20:00:32 i Andlighet,

Jag tog fram mina kristaller och stenar och renade dem. Köpte även två nykomlingar. En Topas och en jaspis dalmatin.
Rening av kristaller. stenar. pendlar. amuletter. magiska redskap och allt annat du känner för går till så här:
Med hjälp av dem fyra elementen vatten. jord. eld och luft.


Jord kan vara blomjord. örter. aska. salter eller lera. Jag använde lera denna gången.
Vattnet kan vara rent eller tillsatt med salt och örter. Jag lade i lite basilika blad.
Luft är vind eller rökelser
Eld är eld.



Håll eller pendla stenen över/i lågan. Man kan antingen bara tänka att den blir renad eller så säger man en ramsa man tycker sig passa.

Några av mina kristaller i vattnet. Låt dem stå i en skål över natten eller om du nöjer dig med att hålla stenen under rinnande vatten bara. 

Gå igenom alla element med alla stenar! Här ligger nästan hela min samling. (Några fler är hemma i Hällefors) Här ligger dem i örter. salt. vatten. lervatten. Alla har varit igenom eldslågan först. När du känner att det är färdigt lägger du ut alla på en handuk och låter vinden få vädra bort det sista.

Visst är dem vackra? Tycker ni att detta är ett intressant ämne? Skulle ni vilja veta namnen på stenarna och vad dem har för betydelse? Hur man spår med kristaller och hur en sten kan hjälpa dig genom att du bär den med dig? Skriv en kommentar så jag vet vad mina läsare tycker.


Detta inlägg är tillängnat Josephine som ville "rena" sin ny inköppta pedel.  Lycka till!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-07-09 09:12:54

Aha är det SÅ man gör :-o

Jag har bara lagt mina i grovsalt och trott att det räckt... Kan du rekommendera någon bra sten om man vill få lite mer rotation i sitt liv, att det ska börja HÄNDA (positiva) saker. Jag har ännu inte lyckats sälja lägenheten och nytt jobb skulle jag också behöva. Men, det känns som jag sitter fast :-(

Postat av: Eva - igen! :-)

Publicerad 2009-07-11 21:09:37

Bara jag som ville säga att jag ser fram mot inlägget om stenar :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild