Kropp och själ

leslita.blogg.se

F. Xiulan´s ord om mineralstenar/ kristaller!

Publicerad 2010-02-17 09:02:02 i Andlighet,

Det är väldigt intressant! Men vet ni vad Fan Xiulan pratade om? Jo Kristaller! Fantastikt att få höra det av henne. Hon sa så mycket fina saker om naturen och filosofin bakom TKM. I en Qi gong rörelse där man ska lägga fingrarna mitt emellan brösten (på sternum) så berättade hon att den punkten är viktig för kvinnor. Det är våran punkt som vi identifieras med, därför var det nogrant att man lade fingrarna rätt i övningen och också att man hade "rätt" smycken hängandes över denna kraftfulla punkt. Fan Xiulan plockar då fram SITT halsband och berättar att det är en Jade (vilket jag märkte väldigt fort). Hos säger att mineralstenar är bra och naturnära att ha på sig och avrekomenderar nickel och andra material. Mineralstenar har en spirituell kraft som kan stärka denna punkten säger hon...

Rosenkvarts

Rosenkvart. En nykomling i min kristall samling.

Jag fastnade helt för detta som hon berättade. Det var nog sammanlagt tre meningar som ingen lade någon större vikt på. Men eftersom att det är mitt intresse som jag delar med henne så tog jag in varenda ord hon sa. Jag kom ihåg att jag hade planerat vilken outfit jag skulle ha på mig och laggt fram smycken. Bl.a denna Rosenkvart (bild) som jag precis hade köpt. Men sedan glömde jag ta på mig det halsbandet. Typiskt. Tänk vad roligt det hade blivit om jag också plockat fram mitt halsband efter att hon berättat det...

Efter nogrannare eftersökningar kring den kinesiska folosofin om stenar så ser jag att Xiulan så klart erbjuder en kurs i det här vid biyuncentret. Kursen heter "Stenarternas energi och hälsoeffekter enligt kinesisk visdom". Den verkar ju som gjort för mig som har Tkm i grunden och älskar kristaller/stenar!! Jag VILL! :)

Har ni någon sten/amulett eller betydelsefullt halsband?

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-02-17 10:22:26

Hehe Ja alla lägger ju olika tid på bloggen :) Ibland kan jag sitta mkt i perioder men ibland orkar jag liksom. Då vill jag hitta på annat :)



Jaha Ok :) Har ni varit tillsammans länge då :)



Just nu sitter jag i skolan. Studerar på Folkhögskolan här i Halmstad. Plugga lite extra ämnen och så får att få behörighet till Högskolan sen.

Går du högskolan eller?

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-02-17 15:27:15

Jag vill jobba inom kriminalvården :) med missbruk och sånt..



Okej =) vad jobbar man som sen då?

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-17 21:25:15

åh tack så mycket:) Jaa men håller med, det ska det allt vara!



Jo igår blev det en hel del semlor...bakade nämligen över 200st på min bakningskurs hehe..själv då? Haft en bra dag idag kram

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-02-17 21:55:31

Aha Okeej :)

Men det låter ju roligt :) Är det en 3-årig utbildning du går nu då?

Postat av: Emma

Publicerad 2010-02-17 23:13:46

hahah jo det blev en hel del som sagt:) Det kan jag göra serru!!



Hehe absolut. Jag har också en sån där stensamling...en ny i samlingen för mig är en sten som heter Halit. Ha en fin kväll:)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-06-24 16:33:01

Åh, henne skulle jag vilja lyssna på.

Jätteintressant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild