Kropp och själ

leslita.blogg.se

Te sorter! Rött, vitt, grönt, svart och ört.

Publicerad 2012-10-07 18:18:00 i Recept, Örtapoteket,

Här är alla tesorter som jag har hemma just nu.  I lösvikt har jag ett svart från Kobbs den heter lust och fägring. Sen ett vitt handplockat te från Aftek som heter "Pai Mu Tan", söderblandning svart och Yerba Mate (grönt koffein te) smakar mango, ananas och papaya.



Yogi tea Revitalise örtte. Örter har många bra effekter på kroppen. *Läs mer om örter*
 
I Dessa plåtburkar har jag: från höger till vänster. Grönt te med vanilj, rött citrongräs och blåklint, örtte kamomill. Alla från willys. Garant märket.


Svarta te sorter. Rabarber vanilj, russian earl grey och klassisk earl grey. Exotiska frukter, blue fruit. Alla är från lipton utom första som är från Willys.


Mitt favorit just nu är Revitalise. Lust och fägring är också god. Den jag inte gillade var det gröna (vanilj). Den var alldeles för besk. Mitt favorit från willys är chai. Råsa förpackning. Den är slut hemma. Väldigt god med mjölk i.

Vad gillar ni för sorts te ("färg")? Vilket te har du hemma just nu?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-07 20:58:45

Åh så många goda téer! Nu blir jag sugen att åka till willys och köpa te. De har goda teer i söta förpackningar.
Vad har jag hemma? Massor! Men de jag kan komma ihåg just nu sittandes här vid datorn är (lång lista!):
Påsar:
Lipton citrus te (blandade citrusfrukter i svart te). Fyra pack med Earl Grey, Russian Earl Gray, Persian Earl Gray och English breakfast. Kammomillte, grönt te med vaniljsmak (friggs), grönt te med jasmin.
Lösvikt:
Rabarber-te från Saluhallen i göteborg(svart). Grönt te med orkide och hallon från tehörnan. Oolong te från Taiwan (http://www.zentea.se). "Sverige te" med smak av blåbär (svart). "Samurai" från tehörnan (svart). Jordgubb guava från tehörnan (Svart). (http://www.tehornan.se)
:D

Svar: Åh vad kul att du orkade skriva ner alla. Nu vill jag köpa ännu fler :P Ja det var fyrpack som jag köpte med earl grey men alla är slut förutom de två jag listade. Gillar russian mest. Du då?
Är friggs gröna te god? Men vanilj. Jag köpte ju den gröna /vanilj från willy men tyckte inte alls om den :-( Har svårt att hitta grönt. Vilken skulle du säga är minst besk/ mest söt? Den med hallon verkar ju god. Tack igen.
Leslita

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-08 10:49:10

Ja, haha. Jag kom igång och kunde inte sluta skriva. :)
Ja, jag gillar det där fyrpacket. Persian är den jag gillar mest, men jag aldrig riktigt hittat bara den i en förpackning. Den verkar inte vara så populär. :/
Friggs gröna är ganska okej. Det är ingen favorit hos mig faktiskt. Den med hallon är sötast och min favorit hitills när det gäller grönt te.(Det är även min killes favorit te, och han gillar inte te annars). Den med Jasmin är också helt okej om man inte lämnar påsen i för länge (då blir det beskt). Tehörnan har butik här i Umeå och en i uppsala, annars kan man också beställa från deras sida (men jag har ladirg provat det). Det är min favoritaffär när det gäller te. :)

Svar: Åhh tack för ditt svar. Då ska jag testa hallon te. Jag studerar i Uppsala så ska definitivt kolla upp var tehörnan ligger och gå på en shoppingrunda där inne haha.
Leslita

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-10-09 10:05:26

Just nu är mitt favvo te ett citron-te från Italien med torkade citronbitar. Hur gott som helst - med lite lite honung i.

Svar: Åhh det låter jättegott. Som ett förkylningste =)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild