Kropp och själ

leslita.blogg.se

Detox dag 6, nya smaker

Publicerad 2012-11-03 11:25:00 i Ayurveda, Recept,

Var är ni? Vad hände med mina läsare, min besöksstatistik halverades på en vecka. Antingen har ni försvunnit på halloween lov eller så blev min blogg tråkig? Ni får gärna komma med förslag på ämnen och berätta vad ni tycker är kul att läsa här på bloggen. =)
 
Detox
Detta inlägget ska handla lite om hur det går med min detox. Det har inte alls varit så stor omställning som jag trodde. Det känns superenkelt. Som om jag alltid har ätit så här, eller i alla fall var ämnad att göra det =) Jag har uteslutit mejeriprodukter, gluten och rött kött. Maxat med grönsaker. Det känns fantastiskt bra, skulle kunna fortsätta så här efter dessa 21 dagar. Men det säger jag nu, det har gått snart ett vecka. När jag börjar närma mig slutet kanske jag är så uttråkad och vill ha mer variation. Just nu är det fortfarande roligt och spännande med alla nya smaker och varor.
 
Nya smaker
Jag har smakat på lite roliga saker som jag tänkte berätta om. Först och främst mandelmjölk, mums! Super gott. Det stog också i boken att man kan ha i lite kakao och agavesirap om man bli väldigt sötsugen, har inte varit det än så jag avvaktar ett tag till. Soja yoghurt är också riktigt mumsigt. Jag äter det till frukost med lite olika bär och nötter/frön. Hirs tillhör kolhydrat kategorin, med ett lågt GI och så är det naturligt glutenfritt. Det är väldigt mättande och så är det gott både kallt och varmt. Ekologisk grönsaksbuljong är också ett bra tips. Det är bara att lägga i en när man kokar upp quinoa, soppa, hirs eller liknande. Det ger mer smak. Köpte även Pukka ört te men var inte så förtjust i det. Revitalise från Yoggi te är fortfarande min favorit.      
 
 
I morgon kommer jag skriva vilka rätter jag har ätiti under veckan och lägga ut massa bilder på det. Sen blir det ingen mer detox snack förren efter dag 14 (ca den 12 nov).
 
Kärlek / Leslita

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-11-03 16:13:15

Hej igen! :D
Jag har jobbat för fullt, så jag har inte kunnat kolla in. Men nu så! :D
Det ska bli väldigt roligt att höra vad du har ätit lite mer specifikt faktiskt. Då kan man själv få inspiration om nya rätter.

Svar: Ja vad roligt att du ser fram emot det. Jag ska ladda upp det under morgondagen =) Vad har du haft för dig för roligt?
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2012-11-07 07:58:32

Har haft fullt upp med skola nu så här i starten och har ett tag haft dålig motivation till att båda läsa andras bloggar och skriva kul saker i min egen! :) Tycker själv jag har dåligt med läsare men de går också väldigt mycket i perioder! :)
kram

Svar: Ja precis det går i perioder, och under förra veckan var det väll en sån tror jag. hehe Men nu är några tillbaka. Tror att alla råkade ha fullt upp samtidigt :-P
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild