Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spa kursen NBE 500

Publicerad 2011-03-29 23:33:03 i Spa & Massage,

Ja det var trevligt på kursen i dag. Vi började kl 9 med lite fika och och information, sedan gick hon igenom alla prdukter och maskinen. Det är en NBE 500 maskin med mikromagnetiskaelektro vågor. Det öppnar kanalerna i huden och gör att produkterna tränger djupare in i huden. Man använder ett munstycke som man masserar med på ansikte och kropp. Behandlingen finns för celluliter te.x lår eller till slapp hud som lyfter te.x. graviditetsmagen eller ögonbrynslyft sedan finns acne behandling med djuprengrning och så finns fettreducerande, emot rynkor, bristningar, rosaclea m.m

Vi hade några provkunder, första var en man som hade bekymersrynkor i pannan och kråkrynkor vid ögonen och OJ jag lovar det syntes skillnad på en gång. Helt otroligt. Sedan var andra provkunden en personen med orenhy och ärr från finnar, och hon hade också en helt ny lyster i ansiktet när hon var klar.

Behandlingen går att välja emellan 25, 45 och 75 minuter. Och det vanligaste är att man gör ett kurpaket med minst 6 behandlingar på raken. Klicka på länkarna för mer info.
NBE 500
Så här ser maskinen ut och det finns ett litet munstyce för ansiktet och ett större för kroppen.


♦På eftermiddagen så hade vi duo ansiktsbehandling och då ställde jag upp som provkund. Så skönt, helt underbart. Ansiktsrengöring, peealing, mask, akupressur med olja. I behandlingen får man också handmassage och om tiden tillåter även lite nackmassage som var sååååå skönt. Tog ca 4 min av 45 men var dagens höjdpunkt. wow. och så var massagen skön för handlederna också. Och mitt ansikte var mjukt och rent. Känns fortfarande bra trots att jag tränat och duschat efter det.



Så detta har jag haft för mig i dag. Det var härligt och sen gick jag raka vägen till poledance studion, spelade in lite. Blev riktigt bra, både tricken och inspelningen. Laddar upp imorgon!

Har ni några problem med huden? Vilken produkt hade ni valt av de understrykna? Tror ni på skönhetsapparater?

♥Relaterade inlägg:Nya behandlingar Inför spa besöket, duo behandling,
♥Länkar: Duobehandlingarna, NBE 500,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-03-30 07:49:53

Aah, vad bra, jag har yoga på lördag så jag funderade också på att gå på söndag. Jag brukar va så väldigt trött på söndagar, men om jag vilar fredag och lördag och affirmerar att jag ska orka på söndag så ska det nog gå :)

Kram

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-03-30 13:47:43

Ok, fick inte kommentera på pole-inlägget :/ tror inte din kommentatorsfunktion gillar mig :P



Hur som helst, jättesnyggt! Så avis på din invert och dina scorpio-gemini är ju hur snygga som helst! antar en viss grön färg :)



Visst är det jättebra att filma? Man ser sina framsteg även om det inte känns som att det finns några.



Hero/marley är svår. Z sa att man måste cruncha för att få benet nära kroppen och ta tag i det och sen skjuta höfterna framåt o andra benet bakåt. Känns lite omöjligt :P



Sv: Semesterbilder kommer :) Kanske när vi kommer hem, dock, eftersom det brukar vara svårt med internet där borta. Det finns, men hastigheten är typ noll..

Hårbild kanske jag kan ordna innan om jag hinner :)

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-03-30 15:33:41

Det tar lite tid innan man sätter tricken, jag tror att du kommer att klara det galant snart :)



Inte sjuk än peppar peppar

Postat av: Becca

Publicerad 2011-03-31 09:44:26

Vad detta lät underbart!

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-05 19:28:51

Vad var det för kurs? Blev ju supernyfiken på att testa som kund.

Postat av: amanda

Publicerad 2011-07-01 15:19:31

jag har acne, har använt många krämer men dom går inte bort! ;(

alltså, om man har acne och kommer till er som kund

går dom bort efter rengöveringen ?

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-07-01 19:19:33

SVAR:



Hej Amanda, du får ha tålamod med krämerna. Ibland blir det värre första veckan när man testar något nytt men sen brukar de flesta specialanpassade krämerna för acne göra lite skillnad iaf.



NBE är en kur som man måste göra minst 5-10 gånger och jo vad jag har sett så hjälper det :)



Lycka till! Tack för att du läser min blogg



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild