Kropp och själ

leslita.blogg.se

Inför Spa besöket

Publicerad 2011-03-26 14:05:10 i Spa & Massage,

Ja nu har jag jobbat på olika spa ett tag och jag har lagt märke till små saker som kunder frågar och som jag hade velat berätta innan de kom på behandlingen. Så Jag har gjort i ordning en liten lista.

  • Kom i tid, behandlingen ska vara avslappnande och det är svårt att komma ner i varv om man har stressat dit.
  • Om du har bokat en scrubb / polishing så rekomenderas inte nyrakade ben. Speciellt inte om det är en saltskrubb.
  • Om du har bokat en ansiktsbehandling så undvik maskara, resterande smink tar terapeuten bort.
  • Välj hellre bikini jämfört med baddräkt om du ska få massage.Och om det är helkropp så är det svårt att massera låren om du som man kommer med shorts. Ha därför något under.




Ska jobba på Selma i dag. (15.15-21.15) Nästa vecka ska jag på kurs som jag kommer att blogga mer om. Det känns trevligt att få vara kund igen eftersom att vi övar behandlingarna på varandra :)

Ni får ha en bra helg!

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-03-26 21:19:10

Jag tror folk i allmänhet är alldeles för stressade idag, därför blir det så. De hinner inte reflektera före besöket.

Men efter en behandling mår de säkert mycket bättre. Ja, förutom om de kört saltskrubben då ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild