Kropp och själ

leslita.blogg.se

De lever!

Publicerad 2011-04-22 14:24:15 i Örtapoteket,

I dag hängdes Gud och sen återuppstod han. Ganska imponerande, men jag har i alla fall lyckats återuppliva mina kefirgryn vilket jag är stolt över :) Mina nya små bebisar (+örterna). Det är en särskild känsla att kunna bidra med något till naturen, att kunna se något växa som man själv har skapat. Tycker ni inte det?

Kefir gryn
Det här är på liv och död, jag ska ta hand om er.

Ha en trevlig röd dag, Långfredag. Jag tänker inte påminna er i år om hur hemsk häxjakten var och hur dumt den moderna påsken är enligt mig men för er nya läsare kan ni läsa här: Historien om Påsk, Beltane, Historien om Valborg,


♥Relaterade inlägg: Sunny day & mushrooms, Svamp som producerar yoghurt,

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-22 18:49:03

Va? Finns kefir-gryn? :-o Låter ju jätteskumt, hade ingen aning om det!



Sv: Ja dragon till kyckling är supergott. Särskilt om man petar in lite ädelost i kycklingen också :-) Och häller på en sås med creme fraiche och soya. Mums!

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-04-22 19:59:34

Torkad Kefirsvamp har jag aldrig sett, men de "levande" känner jag igen från min barndom!! :D



Här kommer svar på din kommentar på min blogg:

Spännande med Kefir-grynen!! Jag ska gå in på din blogg nu när jag kopierar och klistrar in mitt svar på din blogg!! :D



Kursen i Drömtydning kommer att vara i Avesta, i min lokal där Maria (Harmonia) ska bo i 2 veckor när hon gör sin praktik på Avesta Tidning.

När är inte bestämt än, men jag ska försöka komma ihåg att berätta för dig när datumet är satt!



GLAD PÅSK till dig också!! ♥

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-04-23 12:43:57

Nytt svar på ny kommentar:

Spännande att få höra vad du tycker om smaken!! Vilken mjölk använder du??



Nä, Avesta är faktiskt inte så långt från Stockholm!! Det är ganska många som bor här men jobbar i Stockholm och pendlar! Det tar 1½ timme med tåget.

Men jag hör av mig om Drömtydningskursen när datum och sånt är bestämt! :D



Ha en fortsatt glad påsk du med!!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild