Kropp och själ

leslita.blogg.se

Uddevalla posten dag 3

Publicerad 2010-11-24 10:09:00 i Vardag och nöje,

Hej på er! Jag är på Uddevalla posten som är min praktik plats just nu. Min första dag var i måndags och det har varit väldigt roligt. Jag kastades rakt in i rollen som journalist.

I måndags skrev jag en artikel om Dagen för hemlösa katter. Jag fick en telefon intervju på eftermiddagen med Djurskydd Bohuslän där jag pratade med ordförande. De arrangerar kattens dag här i Uddevalla på ett museum. Sedan redigerades allt och så lade jag in en bild från arkivet som finns här. Eftersom att det var telefon intervju kunde jag inte ta något kort. Jag är super nöjd och imorgon kommer min allra första artikel att publiceras :)

I går skrev jag på en längre artikel om en nyöppnad mottagning inom Kinesisk Medicin. Jag var där i går på förmiddagen och intervjuade terapeuten och ägaren till mottagningen. Vi satt och pratade i över en timma och jag fick många bra citat. Sedan fotograferade jag medan han gav en improviserad behandling på sin kompis. Det var både akupunktur och kopping. Riktigt snygga bilder!

Kinaterapi
Kinaterapi gruppen, öron akupunktur. Foto Lesly Valencia


Jag ska lägga in mina publicerade artiklar, vill ni läsa?

♥Relaterade inlägg: Ljudets prosodi, Praktikplats, Som journalist vill jagFotojournalistikMagasin och tidningarIntervjuövning med Video, Journalistik Människa och miljöFörsta dagen JMOM,

Om

Min profilbild