Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hälsoplåster utvärdering

Publicerad 2010-05-20 19:23:20 i Hälsonytt,

Ja kommer ni ihåg Hälsoplåsterna som jag har testat senaste månaden? Jag tänkte ge er en liten kort utvärdering på det nu. Det är alltså plåster emot olika besvär som man klistrar på huden. Innehållet 100% naturellt och växtbaserat. Det är spännande att dem innehåller olika eteriska oljor som har olika effekter.

♣ Huvudvärk
♣ Förstoppning
♣ Bättre sömn
♣ Muskelvärk
♣ Allergisymptom
♣ Förkylning
♣ Yrsel och åksjuka

Fördelar/åsikter
Det fungerar. Nu har jag inte testat alla. Jag somnade av den emot sömn, kommer inte ens ihåg att jag tog bort det, för när jag vaknade så låg det fint på paketet. Och emot huvudvärken fungerade det också. Det plåstret emot förkylning testade jag när jag kände att symptomen började komma, alltså innan det slagit ut och vet ni vad? Då slog det aldrig ut heller. Förstoppningsplåstret fungerade också, dock tog det någon timma. Den emot muskelvärk var bäst, det kändes jätte skönt efteråt. Och plåstret emot allergi och yrsel har jag inte testat än.
spa prylar
Nackdelar
-Det är inte så diskret att ha ett stort plåster på sig
-Doftar stark ifall man är känslig.
-Förstod inte hur allergi plåstret skulle användas. Man fick inte ha det på hudutslag och det känns inte rätt att dofta in det om man har täppt näsa av pollen te.x Inte heller ser jag något sammanhang på hur det skulle hjälpa efter att man har fått allergisymptom genom något ätbart. På deras hemsida anser dem att allergiplåstret är emot pollen och pälsdjur.

Slutsatts
För övrigt tycker jag att det är en mycket bra ide och att det kommer gå bra för Hälsoplåster. Det finns även fler plåster emot fler besvär som verkar intressant att testa. Emot t.ex. pigmentfläckar, celluliter och menvärk m.m.

Så vad tror ni? Har något testat hälsoplåster?

*Länkar: halsoplaster.se,

Kommentarer

Postat av: supermom

Publicerad 2010-05-21 00:09:29

Oj vad du skriver en massa! Hinner nästan inte med... ;)



Vad roligt att du blev miss Latina förra året... konstigt att de inte har haft någon tävling i år... i alla fall har det undgått mig i så fall.



Feng shui är ganska så intressant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild