Kropp och själ

leslita.blogg.se

Snabbt hår recept

Publicerad 2010-07-09 13:13:43 i Hårvård,

Hej hej sorry att jag bara bloggar tråkiga inlägg nu för tiden. Har ju varit i Thn och nu har jag en kompis i Sthlm så man hinner ju inte sitta vid atorn så mycket. Idag ska vi iaf ut till centrum och shoppa lite och ikväll ska vi också ut och dansa någonstans :) Det ska bli roligt.

Jag tänkte ge er ett snabbt litet hår recept för er som går efter No poo metoden eller helt enkelt vill ha fina lockar.
Jag har testat det nu som jag pratade om med glidmedel i håret och det funkar jätte bra kan jag meddela.
så mitt recept är att blanda:

aloevera
glidmedel
Jojobaolja


Kramas in i fuktigt hår efter att ha ploppat ;) Ta mest aloevera och ungefär lika mycket av olja och glid beroende på hur torrt ditt hår är. Lycka till

Nu ska jag äta klart så ska vi iväg. Ni får ha en bra dag!

♥Relaterade inlägg:No poo metodenGlidmedel i håret?, Ploppa, recept,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-09 18:24:04

Hej! Jag har haft det toppen i Skåne! Det var verkligen skönt att komma bort ett tag och se nånting nytt.



Ja, slutet av nästa vecka blir helt perfekt. Vi kan väl höras här på bloggen, eller på facebook. Kan skicka mitt nummer där så är det bara att slå en signal eller skicka sms.



Kram så länge!

Postat av: Eva

Publicerad 2010-07-09 20:08:43

Förr när jag hade längre hår brukade jag köra med henna (ofärgad) som inpackning i håret. Tyckte det funkade jättebra. Tror dock inte det skulle funka lika bra nu eftersom jag färgar håret.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild