Kropp och själ

leslita.blogg.se

Vackert hår

Publicerad 2009-08-25 16:21:12 i Hårvård,

Alltså wow vad lite oljor kan göra för mitt hår! Har verkligen saknat dem i sommar. Det blir så lockigt, massa små korkskruvar, känns mjukare och blir återfuktat!

Leslita today with shiny hair and without make-up

Vill du också ha vackert hår?!

Recept:
Vatten
Honung
Jojobaolja
Mandelolja
Olivolja

Gör så här:

Häll i honung i koka/varmt vatten så att det löses upp, låt svalna
Sedan blanda du i Mandelolja, Jojobaolja och Olivolja i honungs vattnet.
Hur mycket av beror helt på hur tjock och hur långt hår du har. Om du har väldigt torrt hår kan du behöva ha mycket oljor.
Mandel och jojoba kan vara lika mycket av medans olivoljan är mindre av. Hounungsvattnet känner man av med fingertopparna hur klibbigt det är, det ska alltså inte var för klibbigt! Sedan är det bara att krama i denna blandning i håret. Antingen som en leave in, dosera försiktigt då, eller häll i allt och låt det verka som en inpackning som du sedan sköljer ur.

Det finns mängder med oljor att välja emellan, jag har testat mig fram och använder dessa.
Vill ni ha fler tips? Eller har du något recept att ela med dig av? Skriv gärna en komentar isåfall.

Kommentarer

Postat av: luhluus fotoblogg

Publicerad 2009-08-25 18:02:01

tack söta du. ja verkligen, grekisk sallad är en stor favvorit. Bra tips,mandelolja är jättebra. mer tips tycker ja =)

Postat av: Lia ☆ Keep it real

Publicerad 2009-08-25 18:51:42

Nu är jag verkligen sämst på att förklara, och vet inte hur det ser ut i din stilmall.



Men någonstans i front page hittar du koderna för datum och tid:

${EntryDate}

${EntryTime}



Och mellan dem finns ett @



Den tar du bort och sätter in denna istället:

<strong>-</strong> <font color="#DB7093" size="3">ಌ</font> <strong>-</strong>



Så det ser ut ungefär såhär:



<font face="verdana" size="1" color="#696969">Datum:</strong> ${EntryDate} <strong>-</strong> <font color="#DB7093" size="3">ಌ</font> <strong>- Klockslag:</strong> ${EntryTime}</font>



Jag skickar också en länk till en jättebra hemsida för färgkoder, men det kanske du redan har koll på :)

http://www.mera.se/PMS.html



Och om du provar att ändra, kom ihåg att spara den ursprungliga koden, så du lätt kan klistra in den igen om det skulle gå galet :)



♥ Kram, Lia

Postat av: Lia ☆ Keep it real

Publicerad 2009-08-25 18:52:55

Vilket underbart hår du har föresten :D

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-25 18:53:43

Åh, det där lät som något jag måste testa. Själv kör jag i silkesdroppar ibland. Håret är så himla sprött efter hårfärg, slingor och sol :-( Förr om åren körde jag hennainpackningar (ofärgade) och tyckte det var jättebra. Men jag har hört att det inte funkar på preparerat hår, så nu har jag inte ens testat.

Postat av: my pettersson - mitt liv i ord

Publicerad 2009-08-25 19:42:40

Sv: Ja, men hösten får gärna hålla sig borta ett tag till iallafall! :) Tack så mycket! :)

Postat av: camilo

Publicerad 2009-08-25 19:57:31

fin bild på dig :D

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-08-25 22:27:28

Tack Milo <3

Postat av: Lia ☆

Publicerad 2009-08-25 23:21:36

Hihi vad duktig du är :D Det är ingen fara, bara kul att kunna hjälpa till!



Helt ärligt så har jag inte riktigt förstått mig på trackbacks, så ja, jag tog bara bort den men har dock koden kvar sparad i ett dokument på datorn, ifall att man skulle vilja ha tillbaka den :P



Vart front ska ligga? Hur menar du? :)



KRAM

Postat av: Lia ☆

Publicerad 2009-08-26 00:01:26

Hmm nu blev jag osäker, jag tror att man ändrar färgen och stilen på själva länkarna i "redigera stilmall" men minns inte riktigt vart där. Ändrar koderna där till samma som du gjorde i kodmallen.

Jag kan kolla runt lite i mina imorgon om du inte skulle hitta.



Jaha! Det är </font> som du ska använda då :)



Efter tex. <font color="#000000">, <font size="1"> eller <font face="verdana">



Då ska du alltid sätta </font> efter den text eller kod som du vill ska inhålla den färgen, storleken etc. Hänger du med hur jag menar? :)

Postat av: Madelene

Publicerad 2009-08-26 08:19:54

Hej!



Japp det gör jag..=)

Jaha vilket lag gick du i förut?

Postat av: Mikaela Urbom

Publicerad 2009-08-26 23:23:03

Galet fint hår!

Kram

Postat av: Saraicg

Publicerad 2009-08-30 12:38:15

Bra tips det ska jag spara och testa när det finns tid över! :D



Sv: Tyvärr tog jag ingen bild på hippie-outfiten sedan så backade alla ur och ville inte klä ut sig så jag och de andra bytte om till vanliga kläder igen :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild