Kropp och själ

leslita.blogg.se

Nya mineralstenar

Publicerad 2010-02-27 13:39:20 i Andlighet,

Igår var jag hos en kvinna här i Hällefors som säljer stenar hemma. Jag var egentligen ute efter en rökkvarts för Chakra healing och en falköga men den enda falköga som hon hade kändes inte rätt. Ni vet det ska kännas på ett speciellt sätt när man håller i dem. Det blev iaf desa 5 stycken som fick följa med mig hem. Månsten i väldigt fin kvalitet, dem är annars ganska bleka i färgen. En bergskristalltopp med en fantom i.

Stenar


Hermatit

Sex stycken hermatiter som min lillebror ska få. Han gillar magnetiska saker. Och hermatitet är naturliga väldigt starka magneter. Dessa var lite roligt slipade också. Trekanter och sexhörningar.


Lista på effekter (Jette Holms bok)
Hermatit: Svårläkta sår, mensvärk, sömnbesvär, uthållighet,
Bergskristall: Balans, insikt,
Dendritopal: emot ångest och mjälten, bryta igenom barriärer, kanaliserar den kunskap som behövs.
Månsten: bra emot beslutsångest, klargör målen, moderlig och kvinliga problem
Agat: Zebra: självrespekt och stärker, eliminerar osäkerhet


Vilken tyckte du var finast? Har du någon favorit kristall/ mineralsten?


*Läs gärna tidigare inlägg om Kristaller: Fan Xiulan om Kristaller, Minerals, Chakra balanseringKristallernas betydelse, kristallterapi eller kristallhealing,  

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-02-27 14:53:00

Å tack tack :) Himla smidigt att göra, synd bara att lockarna inte håller så länge ;)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-27 18:07:25

Alla mina stenar ligger tyvärr i Shurgardförrådet, i väntan på flytt till egen lägenhet. Men jag har bl.a bergskristaller, rosenkvarts och ametist. Rosa stenar tycker jag om. Och... nu minns jag... jag har ju en turkos här faktiskt. Det hade jag glömt :-) Har tyvärr även glömt vad den skulle vara bra för...

Postat av: Linn [ Cashionista ]

Publicerad 2010-03-09 01:03:46

Vi har flera kartonger fulla med sånna stenar hemma :D min mamma hade en new-age affär innan och sålde bland annat stenar och kristaller. Tycker det är jätteintressant med sånt ... har själv en hel samling :) hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild