Kropp och själ

leslita.blogg.se

Latinamerikansk dans

Publicerad 2010-04-16 16:46:55 i Dans & Annat,

Hej hej! Det känns spännande att jag har lite på gång just nu. Dansuppvisningar! Det går jätte bra med dansgruppen och alla har blivit så duktiga. Denna terminen har vi gått igenom Lambada, reeageton och repeterat brasiliansk funk. Jag tänkte fixa i ordning en ny koreografi inför Vårskrik festival här i Hällefors men sedan fick jag önskemål om att ta en koreografi vi hade innan jul. Vi hann inte helt klart med den och därför blir det ju lite nytt också. Så på uppvisningen ska mina dansare visa brasilians funk! Jag har försökt fixa så att vi kan lägga in lite extra träningar också innan det är dax den 7-8 Maj.

Sedan fick vi förfrågan nyligen om att vara med på Dansens dag som är den 29 Maj. Det blev med väldigt kort varsel så jag vet inte om vi hinner klart och om de känner att de vill det. Ska kolla upp det. En annan typiskt sak är att Hammarkulle Karnivalen brukar ligga den helgen i Göteborg. Och det hade ju varit roligt att åka på. Får se hur det blir.

Frågan är också om jag själv ska göra ett Samba Solo nummer och uppträda med, för jag får ju inte vara med på scenen i funkkoreografin när jag är läraren. Men både folkhögskolan och kulturskolan tyckte att det lät som en bra ide så varför inte. Det är ju jätte roligt att dansa!

samba copenhagen
Copenhagen Carnival (längesen)

Brukar ni gå på karnivaler? Vilken? Dansar du själv? Vad? Hur går det?

*Läs gärna fler inlägg inom relevant område här: Dansgruppen i sammarbete med musikgrupp, samba steg 3, Mina bilder på Karneval kläder, Premiär för Latin Dance gruppen, Samba träning, Danca-stilar som ingår i min grupp,

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-17 09:53:15

Jag brukar gå på grebbestad carnevalen och det är så mysigt på sommaren :)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2010-04-17 11:45:17

Sv: Ja jag har varit på den en gång, jätte mysigt och en så fin stad!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild