Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spikmatta nyhet!

Publicerad 2009-11-09 10:26:07 i Alternativmedicin,



För er som inte visste så har spikmattorna nu börjat sälja spikkuddar också. Kudden går att ha under nacken eller under benen. Roligt va! Har du en matta? Är det någon som har en sån kudde?



Sedan har ny forskning kommit fram till att spikmattan även är bra för djur, hahah ne skoja bara. Men tydligen tycker denna katt att det är skönt att ligga på mattan. Kanske är det avslappanande för kissen, eller så var det skönt att bli kliad på ryggen. Sött tycker jag iaf...

Berätta gärna kring dina erfarenheter om mattan, hur har den hjälpt dig?

*Läs gärna tidigare inlägg och liknande ämnen: SpikmattaHälsa i rekord, Spikmattorna en bluff?,

Kommentarer

Postat av: Micaela

Publicerad 2009-11-09 11:54:51

Sv: Jo jag håller med, det är helt sjukt!

Postat av: Milla / Hälsofreak

Publicerad 2009-11-09 12:24:10

Hej! Det jag kan tänka mig att en hälsopedagog kan göra på ett ålderdomshem är exempelvis att akrivera de äldre, att fråga vad de vill göra för aktiviteter, att anpassa maten efter vad de vill ha och behöver, att ordna så att de får komma ut och vara sociala etc etc. Äldre behöver så mycket mer än medicinsk vård, precis som alla andra :o) Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2009-11-09 15:46:02

Än har jag inte testat, men jag kommer nog att köpa en snart :-) Har hört så mycket positivt om dem.

Sv: Jag köpte bl a produkter från Weleda och BodyShop. Och från Paulun. Och tidningar. Och böcker :-) Och i dag var jag på en kinesiologibehandling. Det var bara SÅÅ häftigt. Fick cranio sakral behandling. Så det blir ett återbesök nästa vecka. Rekommenderas varmt!

Postat av: Niklas C

Publicerad 2009-11-09 18:14:58

Usch vad obekväm kudden ser ut...



Nu kan man anmäla sig till veckans blogg igen.



Titta gärna in här och ta chansen du med:



http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2009/11/veckans-blogg-anmal-dig-har.html



Ha en toppendag!



Kram

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-11-09 19:22:48

verkar roliga X)



Jag kan inte dansa sånna höftdanser, men jag tycker det är snyggt! Haha jag hann inte locka håret idag, får göra imorgon ist. Följde inte riktigt scheamat lol

Postat av: Elin

Publicerad 2009-11-09 19:50:31

Hej! Jaha! :) Va synd att hon inte kom in då, hoppas det går bättre nästa år. Vet du om hon kom så långt som till intervjun? I sånna fall borde jag ha träffat henne! Nej jag har tyvärr ingen kurslista på datorn. http://www.brobygrafiska.se/images/stories/kyht.pdf här står det vilka kurse som ingår men det står inget speciellt om varje kurs. Tänkte på dig där, det är ju en jätte bra utbildning men har inte du läst det mesta vi läser? :) Skolan håller på att urforma en ny utbildning på 1 år, som en fortsättning på våran. Det kanske skulle vara nåt för dig! Tror den ska starta nästa år. En spikmattekudde har jag saknar och funderat på när den skulle komma. En sån måste införskaffas! Spikmattan är underbar avslappning för mig! Har haft en jätte lugn och skön helg med massa mys :) Hur har din helg varit? Kram

Postat av: Niklas C

Publicerad 2009-11-09 20:27:57

Svar: Ja det var hur kul som helst att gå på Chippendales =)



Jag sitter och svarar på kommentarer och så har jag precis startat en tävling i bloggen där man kan vinna en personlig almanacka värd 275kr =) Du då?



Kram

Postat av: Stephie

Publicerad 2009-11-14 11:29:18

Mattan är som massage. Jag somnar på den ibland. Blir mest lugn av den, vet inte om det är psykiskt eller fysiskt dock. Älskar min matta och ångrar absolutinte att jag köpte den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild