Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hälsa i rekord.

Publicerad 2009-08-17 12:21:58 i Hälsonytt,

  • Världsrekordsförsöket i Stockholm i spikmatta lyckades. 2558 personer var med och deltog. Alla låg på var sin matta och de shantade tillsammans. Se ett klipp om det *här*

  • Världsrekordförsöket i Göteborg  "Flest antal deltagande i ett yoga pass"  blev också ett nytt rekord. Nära 1000 personer var med om jag minns rätt. Alla var vitklädda. Jag hade tänkt vara med men det blev inte så :P

  • På senare tid har jag givit lite massage, det har gått bra. Känner mig nästan full-lärd. En gäst jag masserade har Fibromyalgi. Så det var intressant vad man skulle tänka på. Utklipp från denna sidan *här* beskriver fibromyalgi som en sjukdom som innebär att: "smärtimpulserna förstärks, vilket gör att man blir mycket känslig för smärta, att smärtan sprider sig till många ställen i kroppen och att den blir kvar länge.
    Man har oftast värk i musklerna, men den kan också sitta i leder, ledband och skelett. Det är viktigt att vara fysiskt aktiv. Det är också bra att göra avslappningsövningar och en del blir hjälpta av akupunktur eller massage."

  • Jag övade också på Zonterapi här om dagen. På fötterna. Kände några ömma punkter och kristaller under  huden. Jag skulle verkligen vilja gå en sådan kurs i Zonterapi/Reflexologi. Läs ett inlägg om zonterapi *här*

Har ni testat zonterapi? Var det någon som deltog i yoga eller spikmatta rekorden?

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-17 16:15:35

Ja zonterapi har jag ju testat - och även gått en grundkurs i. Det känns... "skönt-ont" :-)

Spikmatta har jag inte köpt än, men jag funderar lite på det.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-08-19 13:49:46

Spökbloggen lever vidare, men uppdateras inte lika ofta :-) Det är ju rätt lugnt på den fronten nu.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild