Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spikmattorna, en bluff?

Publicerad 2009-07-23 17:49:17 i Alternativmedicin,



Man har upptäckt att viss propaganda har ljugit och effekter spikmattan ska ha.
Deras försvar var att det inte finns någon forskning som säger mottsattsen.
Det som låg i fokus i lögnen var att spikmattan skulle vara bra mot fibromylagi, artros och kol. Och detta stämmer alltså inte. Jag har länge länge funderat på att köpa en spikmatta. (Shakti). Personer jag prattat med har saggt att den hjälpt dem med sömnproblem, stress och späningar.

Så en gång för alla nu. Vad funkar spikmattan till? Kom med hörda rykten och egna erfaranheter tack =)

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-08-24 08:44:52

Spikmattan kan väl hjälpa till en viss del med diverse åkommor. men detta är ju eftersom att smärta utlöser hormoner, bla ett må bra hormon. Sedan så sitter mycket av problemen man kan bota med den psykiskt, så bara man tror på att det kommer fungera så blir man frisk! Spikmattan är bra för sveriges befolkning tycker jag, när man ligger på den så måste man ligga och slappna av en stund. Annars brukar folk inte vara så duktiga på det, men när man ligger där så tvingas man ju till att slappna av :)

Postat av: Qbrium

Publicerad 2011-10-17 23:59:09

Jag har en spikmatta! Det är den grövre varianten, den är grön med grova piggar på. För mig hjälper den att slappna av, använder den ofta när jag ska sova. Sover med spikmattan och kastar den i golvet vid 3 på natten när jag börjar vända mig i sängen.



Min mamma köpte spikmattan som egentligen är i fyra delar som ska pusslas ihop. Det kostade sammanlagt 80 euro. Nu har jag två delar, och hon två delar...



det jag ville komma till är att jag inte vet om spikmattan är värd SÅ mycket pengar. Men lindring, avslappning och hjälp med sömnen ger den definitivt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild