Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spik matta

Publicerad 2009-03-26 12:36:10 i Alternativmedicin,

Denna spikmatta har 6000 akupressurpiggarna och det är alltså meningen att man ska ligga på den så att nålarna kommer i kontakt med huden och dessa akupressur punkterna. Det sägs att dem kan lösa upp spänningar och ge avslappning. Frisätter stora mängder endorfiner. Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen.

Användningsområden
stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi och träningsvärk eller när du vill ge kroppen återhämtning och vila.

 

Jag har flera kompisar som har sån här matta. (Orginal märket är Shakti) Och dem säger att den fungerar jätte bra. Min ena kompis sover på den varje natt. Och använder den regelbundet. Jag funderar faktiskt stark på att köpa en sån här till mina sömn problem. Lite dyrt bara. 






Har du en spikmatta kanske? Vad har du för syfte med den? Fungerar det bra?










Kommentarer

Postat av: cindy

Publicerad 2009-03-27 17:10:44

Visst är det en bra funktion på eniro :) Jag har verkligen saknat ngt sånt tidigare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild