Kropp och själ

leslita.blogg.se

Japansk Hårcermoni

Publicerad 2009-11-20 21:26:21 i Hårvård,

Gå till frisören och få riktigt lyx på det japanska viset. En mysig känsla som får dig att slappna av med lugn mysik och dämpad belysning för du gå runt i en kimono.

Cermonin börjar med att man får en anpassad olja insmord i hårbotten utefter din hårkvalitet. Sammtidigt görs en hår analys. Håret delas in i tre delar när du får en avslappnande shiatsuinspirerad hårbottens massage med hjälp av tora borstar. 

Man sköljer ur oljan med en shamponering. Allt sker på japanskt vis lungt och stillsamt.


Efter att oljan är ursköljd borstas mitt hår ut och i det appliceras en noga utvald, "deep sea"-treatment kombinerad med en olja. Medan det får verkar i håret utförs en härlig shiatsu-inspirerad överkroppsmassage.

Efter halvkropps massagen ingår ytterligare ett moment med shamponering och styling medans man får en kopp grönt te.


Det sägs att denna cermoni är bra för torrt och slitet hår, vegetabiliska och eteriska oljor återfuktar och gör håret lent och mjukt. Hår cermonin finns att få på salong Ekman i Stockholm.

Det här hade varit lyx och trevligt att testa, vad tror du? Någon som redan varit där?


*Relevanta länkar: EKMAN, Improveme testar,
*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Henna Video, Hår och Kreatin, Hårkurer, Mitt hår,  

Kommentarer

Postat av: Snejky

Publicerad 2009-11-21 23:50:23

Jag hade mer än gärna provat detta...Jag nämligen bara älskar när någon grejar med mitt hår...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild