Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fransk manikyr

Publicerad 2009-11-17 07:42:09 i Nail Art Design,

God morgon kära läsare idag har jag sovit gott faktiskt, här sitter jag och äter frukost nu. Hur mår ni?


Så här ser mina naglar ut som jag fixade förra veckan. Det är brun-glittrig baslack och vitt topplack. Fransk manikyr. Sedan klistrade jag på en liten silvrig diamant på ringfingret. Tror inte det syns dock. Det enda som är synd med att vara spa konsulent/ massör, är att man inte får ha långa naglar...

Tips för att fejka längd: Börja måla den vita linjen mycket längre ner än din naturliga linje. Man kan visst ha frank manikyr på korta naglar, ser ni det!

Vad tycker ni föresten om det nya modet att man ska ha mörkt matt naglack?
Jag tycker att det är fult. Gillar att ha genomskinligt lack i mängder så det glänser på ytan :)

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Naglar och kreatin, Råsa/ vit skimrande regnbågsfärg, Orange med dutt tekniken, Råsaglittrigt, Nagelvård,

Kommentarer

Postat av: sussi

Publicerad 2009-11-17 07:46:27

ditt nagellack håller alltid så länge, fast det funkade ju att använda såna där fyra sidig fil som du sa,

Postat av: Lizette Rosengren

Publicerad 2009-11-17 22:40:23

Riktigt snygga naglar. Blev själv sugen på att fixa franskmanikyr på mina korta naglar :D

Postat av: Linn [ Cashionista ]

Publicerad 2009-11-21 16:32:59

Grymt fina naglar måste jag säga :)

Gillar inte heller mörka naglar ... det ser mycket fräschare ut med fransk manikyr!



Visst är det Pearly Passion-parfymen du håller i handen förresten? :P Jag älskar den! hehe

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild