Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fixa naglarna med "dutt" tekniken

Publicerad 2009-08-29 19:20:23 i Nail Art Design,

Lite av mina nagelgrejer! Bilderna är klickbara.
Mängder av naglack, nagelacksremover, filar, puts, klistemärken, mandelolja, handkräm nagelbandsputt och tops.



1. Ta bort gammalt naglack
2. Tvätta händerna, inte bra att ha kvar remover på huden, Passa på att trycka bak nagelbanden och rengöra med nagel borste.
3. Smörj in händerna (handkräm) och nagelbanden (olja)
Dem första tre stegen tar sammanlaggt 5 minuter.
4. Fila och ev. putsa
5. Jag testade den här nya "dutt" tekniken, klipp av en liten bit av en ny tvättsvamp. Häll ut lite naglack på en tidning och sen är det bara att börja dutta. Jag valde vitt och diagonalt, men gör som du känner för! :)



6. Låt torka
7. Dutta på med nästa färg, mitt val orange och så lade jag det diagonalt ut mot toppen.
8. Låt torka, ta bort eventuell lack utanför med hjälp av en topps.  



9. Sedan lade jag på orange glitter också på topparna och lade på små diamanter på ringfingernaglarna.
två silvriga diagonalt och en röd i mitten. Sätt på dem försiktigt medans lacket fortfarande är nylaggt och när det sedan torkar så sitter diamanterna fast ;) På med genomskinligt lack över allt sammans.



10. Resultatet!




Riktigt vågat och fräckt! Vad tycks?

P.s Sorry för kass kvalitet på bilderna, hoppas att det syns ändå hehe; måste verkligen skaffa en ny kamera.

Kommentarer

Postat av: camilo

Publicerad 2009-08-29 19:51:03

snygga naglar bejbi ;)

Postat av: Annice

Publicerad 2009-08-30 02:56:52

Tack för kommentaren i bloggen! Vad drinken hette kommer jag faktiskt inte ihåg. Kollade bara i ett drinkhäfte och såg bild på den och beställde haha. Men god var den! =)

Postat av: supermom

Publicerad 2009-08-30 09:06:52

Hej sötis! Tack för titten hos mig :)



Min pappa är från Kroatien. De stora barnens pappa från Chile och småbarnens pappa är från Jordanien.



Fin blogg du har!

Postat av: cilla

Publicerad 2009-08-30 09:54:23

va kul att du hälsa på min blogg, såklart kan vi hålla kontakten, jag lägger till dig på bloglovin så missar jag inget. jag är en solitär wicca som "jobbar" helt utan gudar och gudinnor. fördelen med wicca är att man bara behöver välja det man känner är rätt för en själv. sen finns det vissa wiccaner som är övernitiska men de finns ju överallt. jag försöker leva i harmoni med naturen, tycker det är kul med att jobba med örter och önskningar. vill gärna lära mig jobba med tarotkort. det viktigaste med wicca är att leva i nuet, att må bra och vara glad. glädje är en viktig sak som människor tyvärr glömmer nu för tiden. kramisar

Postat av: Lotta

Publicerad 2009-08-30 10:51:04

Sv: Är fortfarande mör i kroppen sen Boda Borg :)

Fina naglar du gör. Ska gå och fixa mina i höst. Har aldrig gjort det. Jag vet att det finns olika sorters "lösnaglar". Kan du rekommendera någon viss sorts behandling?

Ha en fin dag!

Postat av: Elin/Sugar

Publicerad 2009-08-30 10:57:41

sv: Haha, anytime :)



Och tack :'D

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-08-30 14:45:38

Sv till Camilo. Hehe tyckte du det? Jag kan lova att dem syns på långa vägar :P Tack Bejbi :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild