Kropp och själ

leslita.blogg.se

More dancing

Publicerad 2010-04-30 12:46:27 i Dans & Annat,

Lärarförbundet har för andra året i rad utsett Hällefors i Västmanland till Årets bästa musik- och kulturskolekommun. Det är ju roligt! Kulturskolan hade fått massa blommor igår när vi var där och uppträdde. Det var roligt och publiken var ganska stor för att vara lilla Hällefors. Det gick bra för gruppen igår tyckte jag. Det såg snyggt ut på scenen, alla var synkade och det syntes att de gav allt. Alla andra elever i de andra dansgrupperna var också roligt att se. Gillade jag gruppen som heter "supergirls" också. Här är lite bilder från gårdagens uppvisning!


Dansens dag Hällefors brasiliansk funk

Dansens dag Hällefors supergirls
Internationella Dansens dag firas i Hällefors, min grupp visade upp brasiliansk funk. Om ni missade det så ska vi uppträda nästa vecka på fredag och lördag på Vårskrik festivalen. Jag kommer även att dansa ett samba solo nummer med live musik. Mer info kommer under veckan.
Föresten får ni ha en bra *Valborg*

*Fler inlägg: Dansensdag genrep, Dansgruppen i sammarbete med musikgrupp, samba steg 3, Mina bilder på Karneval kläder, Premiär för Latin Dance gruppen, Samba träning,Danca-stilar som ingår i min grupp,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild