Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dansens dag i Hällefors

Publicerad 2010-04-29 14:28:29 i Dans & Annat,

Nu är jag hemma från universitetet, det gick bra på examinationen och seminariumet trots att jag inte sovit bra. Idag fick vi också besök av kroppsterapeuternas arbetsförbund som jag ska berätta lite mer om vid ett annat tillfälle.

Idag har vi första uppvisningen någonsin med min dansgrupp. Vi har som sagt valt ut en funk koreografi låt som de ska dansa till. Och idag är det dansens dag här i Hällefors så det kommer att vara flera olika grupper som uppträder. Mest barn men jag kollade på genrepet i går och det såg riktigt snyggt ut. Vi är näst sist ut på scenen.

Dans Uppvisning
Dag: 29 April
Tid:17:00
Plats: Utanför kulturskolan
Pris: Gratis
Bra att veta: Utomhus, så ta på er varma kläder. Hela programmet håller på i ca 40 min.
Här är lite bilder ifrån gårdagens träning med scenkläderna. Alla har var sin färg :)
Brasiliansk Funk dans
Brasiliansk Funk dans
Brasiliansk Funk dans
Nu ska jag vila/sova lite innan jag ska iväg på förträning. Hoppas att vi ses där sen!


Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-04-29 18:38:19

heej Lesly!:) Hur kan en typisk dag se ut på spa-programmet o hur ser veckorna ut?:) Så tänkte jag höra lite om hur mkt pengar du har fått lägga ut på utbildningen?:) kram!

Postat av: CELINE

Publicerad 2010-04-29 23:07:17

Det är en Volpino Italiano, dom är väldigt lika Japans spets men Volpinon är lite mindre. :)

Postat av: CELINE

Publicerad 2010-04-30 12:01:26

Jaha :) Det är ju inget fel med att sitta hemma och mysa heller, det gjorde jag förra året. Ha en bra dag du med :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild