Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dermanord produkter för hemmabruk eller Spa.

Publicerad 2009-10-06 18:52:59 i Spa & Massage,

Idag var Maria Åkerberg på besök vid vårt Universitet. Hon är ägaren av Dermanord som säljer 100% naturliga produkter. Det var väldigt intressant att få lära sig lite om ingredienser. Även om jag upptäckte att jag kan väldigt mycket och har bra koll på vad som inte ska användas. Jag kommer inte att tjata om massa komplicerade innehålls förteckningar och ämnen som är omöjliga att ens uttala.

Det jag tyckte var intressant var att dem flesta produkterna var självkonserverade där man har tillsatt naturliga ämnen som bibehåller hållbarheten i produkten. Exempel på sådant som inte kan mögla eller som gör att det inte kan bildas bakterier är Kanel, timjan, salt och e-vitamin. Jätte spännande tycker jag.



Sedan vet ni hur mycket jag har tjatat om vegetabiliska oljor hur bra det är emot, ja allt! Huden, naglar, nagelband, fötter, hår, sminkborttagning, återfuktare, massage och mycket mer.
MEN det finns tre varianter som man ska utesluta även här! Den första är den som heter Vegetble oil (konstgjort framställt). Sedan är det Ethoxylerade oljor och vetegroddsolja för att dem är framtagna med lösningsmedel som ligger kvar, sedan för att försöka "sila" bort lösningsmedlet så mycket som möjligt så har man hettat upp oljan istället och då förstörs dem bra ämnerna som ger effekt och det som återstår blir helt meningslöst och giftigt att ha på huden. Hon drog en jämförelse och sa att det går att likställas med härdat fett! Urk :P

Denna choklad skrubb verkar spänande, När jag får pengar ska jag beställa massa mera produkter :)


Det är så kul med sån här tycker jag, skulle verkligen vilja gå en utbildning eller kurs i Aromaterapi eller Fytoterapi.

Ja det var en väldigt förenkling och sammanfattning av vad hon gick igenom. Hoppas att ni har lärt er nått! Frågor är välkommna som alltid och om ni vill veta om om exakta ämnen så får ni önska och visa intresse så skriver jag ett till inlägg :)

*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen: Dermanord, Aromaoljor, Aloe vera.

Kommentarer

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-10-06 19:45:31

SV: Haha nä! =)

Jag tror det finns in de flesta stora matkedjor. Prova i de större butikerna. De brukar så lite avsides, så du får leta runt bland hyllorna vid läsken! :D

Postat av: Ullis

Publicerad 2009-10-06 23:06:37

hehe ja dessvärre är jag ju inte så ung, gick ut gymnasiet för 10 år sedan o har hunnit med en utbildning efter det med. Men det låter intressant. Finns mycket kul utbildningar att läsa, synd att man inte kan läsa allt bara.

Postat av: jonnie

Publicerad 2009-10-07 06:15:21

Tack : ))

Postat av: maria

Publicerad 2009-10-07 12:41:05

fin blogg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild