Kropp och själ

leslita.blogg.se

"Case" Aromainpackning

Publicerad 2009-10-13 19:18:44 i Spa & Massage,

Nu har jag gjort en Spa behandling på en kund, mitt "case". Enligt planen utefter diagnoseringen så ska jag träffa henne och ge behandlingar 2 gånger i veckan i ca en månad och sedan övergå till mer sällan. Jag ska även lära henne lite själv massage, och qi gong som hon kan få fortsätta med på egen hand.
Innan behandlingen får man fixa i ordning och ställa fram allt som ska användas.

Aromainpackningen blandas ihop själv individuellt anpassat till kunden.
Vi valde en avslappnande kur med bl.a. lavendel, dropp dropp med lite olja också...

Ansikts masken appliceras med en pensel.


Min massagebänk med plastet som jag precis mätt och klippt upp, men det är inte utvikt än. På detta kom fler handukar och en filt. Och på denna stolen satt jag och gav ansiktsbehandlingen som ingick (ej akupressur utan avslappnande västerländs beh).

 

Det var väldigt uppskattat och imorgon ska jag träffa mitt case igen och ge hand och fot kur och en massage. Två 30 minuters behandlingar...

 

Nu ska jag väll sätta igång och plugga, ni får ha en bra kväll! Chao..

 

*Läs gärna tidigare inlägg och liknande ämnen: Diagnos på mitt "Case", Beskrivning på Spa-beh, Aromaoljor i mängder,

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2009-10-13 19:54:46

Det va super gott,

de hoppas jag med :D

Postat av: Elina

Publicerad 2009-10-13 19:56:08

Vilken bra blogg du har :)

Postat av: Snejky

Publicerad 2009-10-14 09:18:34

Gomorron...

Tack för titten & inlägget hos mig.

Jag e ju från Gbg från början, men nej, har aldrig varit på Universeum...Har aldrig riktigt blivit av..

De där me Spa e ju så jätteskönt. Nu när jag va nere & hälsade på e mina så hade jag & dottern Spa, riktigt skönt. Det skönaste va nog när vi tog hand om våra fötter, för de gör man ju tyvärr inte så ofta.

Önskar dig en fin dag..

Kramen

Postat av: sussi

Publicerad 2009-10-14 10:09:01

Ser riktigt proffsigt ut

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild