Kropp och själ

leslita.blogg.se

Oriental flow

Publicerad 2014-10-12 20:37:00 i Dans & Annat, Yoga och stretch,

Hej i dag var jag och testade ett nytt pass på yogansa, det heter oriental flow. Det var ett väldigt dansigt pass fast med mjuka långsamma rörelser. Så det var ett lugnt danspass med inslag av yoga. Första delen var uppvärmning av handleder, höfter, axlar, rygg och hamstring. Tänk en sjöjungfru eller en orm. Sedan kom ett litet dansmoment som avslutades med en låt där man fick skaka kroppen ordentligt, jättekul. Sedan var sista delen av passet sittande yogaövningar.  
 
Det var ett väldigt roligt och annorlunda pass som jag säkert kommer att gå på igen. Jag har ju dansat *magdans* i Trollhättan så jag kände igen många av rörelserna och det fick mig att längta tillbaka till dansen. Oriental flow passet är ett bra sätt att få dansa lite i mitt träningsschema, ibland när jag känner för att dansa lite. Här kommer en bild från förra året. 
 
 
Translation: I went to something called oriental flow at the yoga studio today. It was an oriental dance workout with yoga combined. It was a very different yoga form, all the movements was very slow and soft, a lots of movements with the hips, shoulders and the back. Imagine a mermaid or a snake. I liked it and it reminded me of when i danced belly dance last year (Picture). The last part of the workout was yoga on the mat. Would you like to try something like this?
 
Skulle ni våga testa något som det här?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild