Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hårinpackning och träningsvärk!

Publicerad 2014-03-25 13:27:00 i Hårvård,

Hej, jag har träningsvärk, i vaderna, i höfterna i framsida lår. Överallt! Alltså hade jag legday i går. Utfall med vikter och gobelsquats var nog det jobbigaste, gjorde susen. Hade tänkt gå på yoga ikväll som jag brukar på tisdagar så jag hoppas att mina ben mår bättre i kväll. 
 
Nu ska jag lägga in en hårinpackning med kokosfett och ägg! Bästa inpackningen ever! Se en video "HÄR"

Vilken hemmagjord hårinpackning använder du dig av? Berätta gärna i en kommentar!

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-03-25 14:32:59

Kokosolja och ägg is da shit!! Ibland har jag i ricinolja också, men det blir lite jobbigare att tvätta ur...!
Jag fick tipset att även blanda i lite yoghurt eller filmjölk i inpackningen för mjölksyran är så bra för hår och hårbotten, så det tänkte jag testa nästa gång! :D
Kram!!

Svar: Yes det funkar b´fortfarande lika bra för mig. JA jag har också hört det om filmjölk. Också att det ska vara bra mot mjäll, dödar svampen som orsakar mjäll tydligen. Säg gärna till när du har testat, vilket resultat du fick. Kram
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-03-26 14:57:14

Det ska jag försöka att komma ihåg!
Nu har jag inte mjäll eller egentligen något problem med min hårbotten, men jag vill ju att mitt hår ska bli rent och få näring av det jag sätter i det!

Svar: Ja precis, förstår vad du menar! Det vill jag med!
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-05-15 15:09:10

Hej igen!
Nu har jag testat att ha youghurt i ägg-kokosolje-inpackningen och håret blir mjukt, glänsande och följsamt! Kan inte påstå att det gjorde nån större synlig skillnad, men det kändes bra! Som att jag verkligen gav näring till hår och hårbottnen! MEN: När jag använde rysk yoghurt som ju är väldigt fet (17 %) så kändes håret fetare och behövde mer schampo för att få ur. Men vanlig 3 %-ig yoghurt funkar finfint! :D
När jag vill göra en enklare variant skippar jag kokosoljan och blandar ägg med yoghurt, lite honung och äppelcidervinäger eller Molkosan och då behövs inget schampo efteråt - snarare tvärt om: det fungerar som schampo och mitt hår älskar det! :D

Svar: Hej Anneli, tack för alla dina tips. Det är så roligt att testa nya hårinpackningar! Ska nog testa med den 3%-iga, men kokosoljan vill jag inte byta ut. haha. Molkosan är också helt nytt. Synd att jag inte visste det för jag slängde en sån burk som jag inte hade användning av, som jag hade fått på köpet i en hälsokostbutik :-( Men det går säker lika bra utan så får jag testa om schampo behövs eller inte :-D
KRAM
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2014-05-15 17:10:36

Ja alla hår är olika, så det är bara att testa sig fram till vad som passar en!! :D
Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild