Kropp och själ

leslita.blogg.se

Protein hair treatment [Video]

Publicerad 2012-09-22 12:51:00 i Hårvård,

Hej. Jag har spelat in en video där jag visar hur man gör en hårinpackning. Den är riktigt bra för torrt hår och för kliande och kanske mjällig hårbotten. Jag har själv använt denna inpackning efter att jag blekte mitt hår i sommras. Denna inpackning är verkligen en räddare för torrt och färgbehandlat hår.
 
Se gärna videon i fullskärm och HD kvalitet.
 
Receptet
1 ägg
3-5 msk kokosolja (beror på längden på ditt hår)
5-10 droppar Rosmary eterisk oljoa (kan uteslutas)
1 matsked flytande honung

Blanda ihop allt och applicera i torrt nyborstat hår + hårbotten. Låt det sitta i 1 timme eller så länge som möjligt med platspåse eller handduk över. Skölj ut med ljummet vatten. Använd dina vanliga produkter i dushen. Jag får ur allt med balsammetoden. Lämnar håret glänsande och mjuk. Definerar även lockigt hår.
 
Gilla och prenumerera ♥ http://www.youtube.com/user/LeslitaNaturalBeauty
 
Har du testat detta eller något liknande? Har du ett annat recept att dela med dig av? Lämna gärna en kommentar.
 

Kommentarer

Postat av: Panki

Publicerad 2012-09-29 12:36:00

Det här ska jag prova idag :-)

Svar: Ja vad roligt. Hoppas att ditt hår gillar proteiner för då kommer du älska denna inpackning. Kom ihåg att skölja ur med ljummet vatten. Ja men du har ju sett videon så du vet allt. Säger bara lycka till och hade så kul =)
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-06 23:36:51

Hej Lesly!
Jag undrar lite varför du har ett helt ägg. "Min" Ekofrisör tyckte att jag skulle använda bara äggulan, men hon sa inte varför...!
Jag har testat "min" inpackning (1 äggula, 1 msk honung, 1 msk kokosolja och 1 msk ricinolja) 2 gånger nu; först i torrt hår och nu igår i vått hår och resultatet blev lika bra båda gångerna. Vilket tror du är bäst??
Kram!

Svar: Hej ja jag har också hört att man kan välja om man vill ha hela ägget eller inte. Äggulan är för torrt hår och äggvitan är för fett hår. Jag har lite fetare hårbotten så därför kombinerar jag. Om du bara använder äggulan så använd äggvitan i ansiktet. Bara att applicera rakt på och låta torka in innan du sköljer av. Jättebra för huden. Och så slipper man slänga mat.
Jag har bara testat i torrt hår, tror att håret absorberar inpackningen bättre då. Till exempel är topparna oftast lite torrare och då sugs det in mer inpackning just där. När man applicerar i vått hår så blir inpackningen jämnare fördelad. Men jag tror att det är svårare att få den att absorbera. Det är lite vad man själv känner för. Behandla det som behöver det mest eller inte. KRAM
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-07 19:25:02

Ok! Tack för svar!
Jag kan inte påstå att jag märkte nån skillnad när håret var torrt mot när håret var vått - båda blev jättebra!! :D Så det är väl en smaksak vilket man gör...!
Men som du säger: Är det topparna som är problemet kanske torrmetoden är bäst, och är det hårbotten kanske våtmetoden funkar bättre, för till skillnad mot topparna så absorberar huden bättre när den är fuktig!
Kram!

Svar: Ja exakt så jag tänkte! Hoppas att det framkom. Vad bra att det fungera lika bra i vått samt torrt. Så vilken metod ska du fortsätta med? Kram
Leslita

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-10-08 00:28:36

Hmmm...!! Det beror nog på hur skitigt håret är och hur mycket tid jag har på mig!! :D
Torrmetoden funkar ju när man har gott om tid, och våtmetoden funkar mer när man kan ta sig en längre dusch och sitta och fila fötterna och sånt där..!! :P
Så det kommer nog bli lite både och + att jag ibland kommer att göra rena oljeinpackningar också förmodligen!

Svar: Det låter super bra. Variation är bäst :)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild