Kropp och själ

leslita.blogg.se

Kolsyrat vatten i håret?

Publicerad 2014-01-23 17:00:00 i Hårvård,

Hejsan jag använder mig fortfarande av balsam metoden / No poo metoden för mitt lockiga och långa hår som lätt blir torrt. Balsam metoden innebär att man inte använder shampo alls och endast håller sig till helt naturliga produkter utan sulfater, silikoner, parabener m.m. Det är en hel vetenskap vilka ämnen man ska undvika och vilka som är bra. Läs mer om balsam metoden *här* och *här*.
 
Gammal bild när jag flätade in pärlor i håret, love it. Kanske ska göra det igen snart. 
 
 
Jag har tidigare testat att tvätta håret med bikarbonat och skölja med äppelcidervinäger. Det funkade bra ett tag men sedan slutade mitt hår att svara på det. Bikarbonaten blev för stark så jag slutade med det och använde ett tvättbalsam istället. Nu känns det som att jag vill testa något nytt, mitt hår blir så torrt på vintern. Jag hittade en sida som påstår att kolsyrat vatten motverkar torrt och krusigt hår orsakat av hög luftfuktighet eftersom att kolsyrat vatten har lågt Ph-värde. Jag har en soda streamer hemma så ska testa det i dag!

Har ni testat kolsyra, bikarbonat, ÄCV eller balsammetoden? Berätta eller blogga gärna om era metoder och lämna en kommentar så att jag kan läsa det :) // Leslita ♥


Kommentarer

Postat av: Qbrium

Publicerad 2014-01-30 10:00:51

Åh hur funkade kolsyrat vatten? Har också sodastream hemma. Lätt att testa bara man vet att det ger nån som helst form av resultat :)

Svar: Hejsan, jag tyckte inte att det gjorde någon skillnad tyvärr. Möjligtvis gav det lite med volym i håret men jag ska nog inte fortsätta med det. Kanske funkar det jättebra för dig så testa om du ändå har en hemma :D
Leslita

Postat av: Qbrium

Publicerad 2014-01-31 01:17:48

Tack för snabbt svar! Vi får se... volym behöver jag inte mer av, är redan lite för mycket rent naturligt, haha. Kanske testar på sambon som har mindre hår. Hahaha!

Svar: haha ja gör det ;)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild