Kropp och själ

leslita.blogg.se

Salsa kursen som jag prövade

Publicerad 2014-02-06 08:00:00 i Dans & Annat,

Hejsan som ni vet så var jag på en *prova på salsa kurs* häromdagen, det var roligt men ingenting för mig tyvärr.
 
Klassens upplägg
Vi gick igenom grundstegen först som uppvärmning och sedan stod vi i par i två rader och gick igenom snurrkombinationerna som man gör i par eftersom att salsa är en pardans. Efter det var vi i två ringar där männ och kvninnor var i varsin så att alla fick dansa men alla. 
 
Nivåerna
Nivå 1 är absolut basic för den som aldrig dansat alls och behöver bli lite mjuk. Där går de igenom grundstegen och taktkänsla. Jag hoppade in på nivå två eftersom att jag redan kan alla stegen och många snurrkombinationer också. Jag kunde precis allt de repeterade som de hade lärt sig på nivå ett. Det ända jag inte kunde var en snurrkombination som var ny för alla. Den var lite klurig men sen fick vi till det. 
 
Andledningen till att jag inte ska börja i kursen?
Andledningen är till att börja med att jag redan har mycket träning inplanerat. Nu när jag fått schema från min PT så ska jag gymma tre gånger i veckan och så ska jag fortsätta gå på pass (för konditionen) såsom yoga, bodybalance och zumba. Och den andra andledningen var att jag inte kände att jag passade in med folket där, det var många äldre och gifta/sambo par. Sedan vill jag gärna gå på yoga som är på tisdagar.
 
Efter lunch kommer jag att blogga om mitt nya schema hur min träning kommer att se ut framöver så titta gärna in här lite senare för att se hur jag ordnat upp gym och pass för att få det att fungera. 
 
Ni får ha en bra dag XOXO / Leslita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild