Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pärlor i håret + henna resultatet

Publicerad 2012-10-10 09:00:00 i Hårvård,

Här kommer en massa bilder. Först på dessa söta små träpärlor som jag har flätat in.



Närbild på pärlorna


Före bild på min hårfärg innan jag Hennade det. Resultatet var att jag fick bort de ljusa slingorna och fick en jämnare rödbrun nyans i hela håret. Inte så dramatiskt. Trodde att det skulle bli rödare men jag än nöjd ändå eftersom att det är naturligt.


Min längd och hårfärg just nu.


Lämna gärna en kommentar.
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-10-10 19:01:11

Va fint det blev!

Svar: Tack så mycket!
Leslita

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-10 22:15:34

Åh va vackert lockigt hår du har!
Färgen ser mer jämn ut faktiskt! Riktigt snyggt!
Jag gillar de pärlor du flätat in också. Hur länge hade/har du de inne? Bara en dag eller längre? :)

Svar: Hej Linn. Tack så mycket. Ja visst blev det jämnare. Kändes som att det inte var någon skillnad i början så jag var lite besviken men sen såg jag på bilderna och jämförde. Jag flätade in flätorna en kväll i nytvättat hår och så hade jag det i typ tre-fyra dagar. Tills det var dags att duscha igen. Tvättar ju inte håret så ofta. Hur går det med ditt hår och no poo?
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2012-10-10 22:15:34

Jättefint!:D Vilka fina pärlor!

Svar: Tack så mycket!
Leslita

Postat av: Linn

Publicerad 2012-10-15 13:11:20

Jag fortsätter att svara här :)
Ditt hår är verkligen jätteläckert!
Mitt hår är i behov av en toppning, men har tyvärr inte råd att gå just nu. Så även om det går bra med no poo och så, så trasslar det sig mer än jag vill. Jag försöker klippa bort alla kluvna hårtoppar som jag hittar, men börjar bli smått galen! haha. :) Ångrar dock aldrig att jag började med balsammetoden!

Svar: Ja men det kan funka ett tag. Jag kan också sitta med en liten sax och klippa bort kluvna hårstrån. Ja men det fixar sig efter att du har toppat håret. Jag använder loreals balsam den råsa flaskan som har mycket proteiner i. Den har jättebra utredningseffekt i mitt hår iaf som också kan bli ganska trassligt. Testa den. Den är billig på typ willys.
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild