Kropp och själ

leslita.blogg.se

Bli morgonpigg?

Publicerad 2012-03-02 07:30:00 i Hälsonytt,

Jag önskade så att jag kunde vara mogonpigg. Kan man inte bli det? Livet hade varit så mycket bättre om jag startade dagen bättre. Läste morgontidningen, ÅT FRUKOST, som är jätteviktigt som jag slarvar med p.g.a att jag vill sova mer. Stretchade och yogade på morgonen, umgick lite med Sookie. Hann ta det lugnt och bara vakna till. Jag vill vara en sådan människa.


Bild från expressen till artikeln *HÄR*

Ska affirmera och ta hjälp av LOA för att bli en morgonmänniska. Men först måste jag få ordning på min sömn. Sover fortfarande dåligt, det är ju därför jag vill sova till sista minuten för att jag är för trött för att gå upp.

Tror ni att det går att ändra sig eller föds man till en viss typ?


Omröstningen Vilken typ är du? är en tjänst från fnul.se där du enkelt kan skapa din egen omröstning!

Kommentarer

Postat av: VinterVild

Publicerad 2012-03-02 08:20:14

Jag är varken eller om jag ska vara ärlig, men har enklare att gå upp tidigt än att vara vaken sent. Det är "bara" att få in en bra rutin, men är jag trött så skippar jag morgonstretchen o sover en halvtimme till....

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-04 11:25:32

Tror man kan ändra sig ifall man är envis. Är inte morgonpigg men tycker ändå de känns bättre att gå upp tidigare och slippa stressa iväg till saker. :) Och förhoppningsvis hinna yoga en stund. :)

Postat av: Eisabeth

Publicerad 2012-03-08 10:43:34

Vad jobbigt för dej.. Har du testat att köpa sömnpiller på hälsokost? Kommer inte ihåg namnet men min mamma tar dom och det hjälper för henne. Det bästa med naturläkemedel är att dom inte ger starka biverkningar, vilket du vet. Ska fråga mamma vad pillrerna heter! hoppas det blir bättre snart

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-03-08 10:47:34

Den heter Neurol forte! gröna små piller;)

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2012-03-08 19:15:03

SVAR TILL ELISABETH:



Hej ja det ska bli roligt att hälsa på till sommaren då får min pipifågel följa med eller ja det beror på hur länge jag stannar. hehe



Ja det är lite småknepigt med sömnen, börjar bli bättre och jag går upp samma tid och lägger mig runt samma tid regelbundet. Men man vill ju inte gå upp tidigt om man inte har något viktigt att göra på sin lediga dag hehe Men tack för tipset ska spara det ifall jag skulle vilja testa :) Naturläkemedel är bättre ja :D KRAMAR

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-03-09 15:15:12

Vad bra:) Haha pippifågel?! Har du en fågel som husdjur? vi har en katt... som gillar att leka med pippifåglar tills dom.. ja du fattar. :P

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2012-03-11 15:58:03

SVAR TILL ELISABETH:



Japp jag har en papegoja. Visste inte att ni hade katt hehe. Så då blir det nog inget besök för oss hehe.



Kolla bloggen här: http://leslita.blogg.se/goja

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-03-12 13:51:37

Oj vad exotiskt! hur kom du på den idén? för den inte massa oväsen? Inget besök? Kommer inte ens du?

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2012-03-12 14:54:09

SVAR 2 TILL ELISABETH:



Hejsan, jaa jag har velat ha en papegoja sen jag var liten, men då var det bara en dröm, inte så seriöst. Det var först för ca 5 år sedan som jag verkligen blev sugen på att köpa en på riktigt. Och så kollade jag upp uppfödare och har varit i kontakt med flera stycken under 2011. Sen hittade jag ett bra ställe och köpte en :D hehe



Nej den är faktiskt ganska tystlåten. Jag får se hur det blir. När jag åker iväg tar jag ju med mig Gojan, så då får jag ordna någon som kan passa och komma över dagen eller stanna en natt max. Men det är ju ett tag kvar så vi får fixa det.



KRAMAR

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2012-03-14 21:26:41

Ja jag hade ett svagt minne om att du har velat ha en papegoja. Det är kul ide att ha ett så speciellt husdjur och ännu bättre att hon inte låter så mycket.



Ja det finns tid att fundera ut nåt bra. Annars har det blivit nåt bättre med sömnen? Testat nån ny medicin? Jag vill sova nu men det är för tidigt, inte trött än. Ska gosa lite med Smilla.. Kanske blir sömnig av det;)



Vi hörs Kramar om



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild