Kropp och själ

leslita.blogg.se

Vad är kärlek? Dag 5

Publicerad 2010-12-15 13:38:34 i Mina tankar,

♥ Kärlek är så stort och jag hittar inget att säga om det. Känns pinsamt. Tror helt enkelt att jag inte upplevt det så stark för att kunna spekulera kring olika erfarenheter jag haft. I alla fall inte till någon partner. Jag har aldrig sagt jag älskar dig till någon jag varit tillsammans med.

Men jag har ju känt kärlek till personer. Till kompisar och till min familj framförallt. Kärlek är nog näst intill lycka om jag får beskriva det. Men skillnaden är att det är personen som man känner kärlek till som ger en lycka. Jag kan säga att jag definitivt tror på kärlek. Jag tror att alla kan älska och bli kära och leva lyckliga i alla sina dagar. Jag tror att man kan viga sitt liv åt en annan person och vara trogen livet ut. Jag tror att det finns någon för alla :)
Jag avslutar med att citera -Dalai Lama:   

♥ "Den bästa relationen är den i vilken kärleken till varandra överstiger behovet av varandra" ♥

Söt råtta Söt råtta


♥ Vad är kärlek för dig? ♥


♥Relaterade inlägg: 30 dagars utmanningen, Dag 1- Presentation, Dag 2 -Första kärleken, Dag 3 - Mina föräldrar, Dag 4 - Dagens måltid,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-12-15 16:57:33

Men du är ju så ung! Jag tror inte att det är så många 22-åringar överhuvudtaget som sagt till någon de är tillsammans med att de älskar den personen. Eller vad vet jag!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-12-15 17:46:39

Fint skrivet Lesly <3



Ålder spelar ingen roll. Jag är 22år och jag har varit gift i två år. Man träffar den rätte när det är meningen att man ska göra det. Man känner en Så stark kärlek så det är ingen tvekan. Det är en underbar känsla.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild