Kropp och själ

leslita.blogg.se

Tuina massage skolarbete + video

Publicerad 2009-11-02 14:06:02 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Jag sitter och skriver på mitt skolarbete. Jag har fått ganska mycket gjort. Det är mycket som ingår. Vi ska förklara var alla akupunkturpunkter sitter, heter och vad dem har för funktion vid tryck. Alla massagegrepp ska beskrivas hur dem utförs och på vilka lämpliga områden te.x ben eller nacke. Även med "vad" massören väljer att använda eftersom att många grepp kan görass med antingen handlov eller armbåge eller endast tummen os.v Beroende på kroppsdel, djupen man vill nå os.v Sedan ska vi skriva med ett schema på en fullständlig helkropps massage i ett flöde och ansiktsbehandlingen (akupressur). Och motivera varför man valt den ordningen, dem greppen och dem punkterna. För att man måste ju prioritera. Det finns alldeles för många grepp och punkter... som ni förstår. Tuina är så fruktansvärt kul! och jag sitter och kollar på you tube för att se den exakta tekniken. I kina ingår tuina i en medicins behandling så här är det inga tysta, ostörda enskilda behandlingsrum som en avslappnade Spa-anläggning. Kolla på videon får ni se verkligheten...Djupgående, snabba rörelser som ger energi. Eftersom att Tuina är en energi massage!

Vad tror ni om det? Någon som att fått Tuina eller någpn sort energi massage?
Effekt och resultat kan jag lova ett det ger...


*Läs gärna tidigare inlägg om liknande ämnen:  TCM, Tuina massage, Ansikts akupressur,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild