Kropp och själ

leslita.blogg.se

TKM

Publicerad 2009-08-31 18:03:36 i Alternativmedicin, Kinesisk Medicin,

Idag började Höst terminen för Universitets elever.  Denna terminen på Spa-programmet heter Hälsofjämjande levnadsvanor ur ett kinesiskt perspektiv och det är denna jag har längtat mest till och var den största andledningen till att jag sökte just detta program.


Delkurs 1 Kinesiska egenvårdsmetoder består av
*Qigong
*Tvagning
*Meridian Massage

Delkurs 2 Kinesiska Spa Traditioner
*Ansiktsbehandling
*Tuina Massage
*Tai chi

Det känns väldigt spännande och jag är jätte taggad! Våran lärare är också grymt bra, Han har jobbat mycket inom TKM som alltså betyder Traditionell Kinesisk Medicin (Traditional chinese medicine TCM). Bild på 5 Elements teorin.

Dagens fråga! Har ni testat något inom TKM? Hur kändes det? Gav det resultat?

Kommentarer

Postat av: supermom

Publicerad 2009-08-31 23:15:02

Det är vanliga glasmålningsfärger! Finns ett märke på Panduro som heter Vitrea... De har också ett sätt med färger som är lite billigare om man vill prova på. Räcker faktiskt till ganska så mycket.



Vilka spännande kurser...vad är det du pluggar för något.



Kram

Postat av: supermom

Publicerad 2009-09-01 08:46:17

Spa-program... wow! Undrar om det finns här? Min stora tjej skulle nog gilla det programmet. Hon läste ett år på personlig stil och design och gillade det jättemycket, men så flyttade hon utomlands och så blev det inget mer med det. Men nu är hon tillbaka igen...



Ha en bra dag!

Postat av: lola

Publicerad 2009-09-01 18:28:48

Tack så mycket .. Nja jag försöker fixa det sj men ganska svårt e det haha .. tror du den där servetten går att köpa i affärerna ?

Postat av: martina victoria kuhse

Publicerad 2009-10-05 08:53:46

jag hittar inte vart man frågar :) men kan ju fråga dig via din blogg.. du vet att jag haft dålig hy, den är jättebra idag men har fortfarande lite röda ärr kvar. undrar om du vet hur kemisk peeling fungerar och om du tror det skulle funka? :) tell me! puss

Postat av: josefine

Publicerad 2010-01-17 12:56:13

vilken härlig blogg du har :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild