Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ceviche

Publicerad 2011-11-21 18:42:47 i Recept,

Ceviche
Jag blev så himla förtjust i ceviche som jag smakade på härom veckan så jag ville testa att tillaga det hemma. Det blev super duper gott. Min nya favoriträtt. Ett plus är att det går fort att göra och är GI (och rawfood) godkänd. Jag serverade bara med en sallad gjord på tomater, gurka och isbergssallad. Om man vill kan man ha kokt potatis till.

Ceviche
Japp så här gör man. Skär upp fisken som vanligtvis är lax eller hälleflundra men man kan använda vilken som helst. Jag hade lax och en annan som jag verkligen inte kommer ihåg namnet på. Nått på R? Fortsättningsvis så pressar man lime och en apelsin. (vissa recept har citron beroende och rätten är Chilensk eller Peruansk). Sedan hackar man koriander och lök. Och som det står i bilden blir allt godare om det får stå i kylskåp så att fisken suger åt sig alla smakerna. Ett annat tips som pojkvännen lärde mig är att blötlägga löken i sockervatten. Det ger löken en mildare och sötare smak.

Smaklig måltid!


♥Relaterade inlägg: Ceviche,

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-11-21 22:18:23

Vad roligt att du hittade till mig :) du får gärna kika in när du vill. Gonzo är en riktig härlig gojja men galet krävande. Det är som att ha en treåring hel tiden. Men otroligt med kärlek ger han också såklart. Mina föräldrar har honom nu när jag håller på med handbollen 6 dagr i veckan. :)

Postat av: Becca

Publicerad 2011-11-22 10:14:54

Ser gott ut!



sv: Jodå, jag tycker de är bra. Everyday Minerals ligger på ca 229 för en burk. Jag köpte mina på en mässa där jag fick foundation, concealer och en bronzer/solpuder + 3 penslar för 1100:- Du kan läsa mer här http://www.beautyminerals.se/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild