Kropp och själ

leslita.blogg.se

Promenad och pilatesboll

Publicerad 2011-03-08 13:08:13 i Dans & Annat,

Japp nu är jag tillbaka från min promenad. Gick till Högdalen för första gången. Det var inte så svårt att hitta. Jag brukar åka t-bana en station och byta i Högdalen till buss när jag åker till skolan. Det har ju varit så kallt och mörk så inte vågat gå den vägen ifall jag går vilse. Har ju bara bott i Bandhagen någon månad. Men från och med NU ska jag promenera dit och ta bussen till skolan. Vardagsmotion.

I Högdalen justerade jag mina glasögon på specsavers och så hämtade jag mitt paket som Topp Hälsa skickat. Det var en silvrig pilatesboll och versace parfym. Så nu är jag taggad att leka lite med bollen här hemma.

Pilatesboll

På spa programmet i ledarskapskursen så gjorde jag ett arbete om pilatesbollträning. Så jag har massa bra bilder och beskrivningar på vad man kan göra med den. Lovar att jag ska lägga upp det till er. 

I dag ska jag äta en välförtjänt semla på Semledagen och så ska jag göra lite intervjuer i kväll till mitt reportage. Därför blir det ingen stretch och så vill jag bli riktigt frisk först. Men kul ska jag ha ändå ;)



Vad gör ni för vardagsmotion? Vad tror ni om pilatesboll träning? Och har du ätit en semla i dag?


♥Liknande inlägg: Hemmagym, Bollträning, Styrketräning på schemat, Semlor, Bakade bröd och semlor,

Kommentarer

Postat av: justtits

Publicerad 2011-03-08 19:40:22

hej :) tack kul du gillar min blogg :) allt står i bloggen, men jag la i 390cc high, man får välja utifrån sin egna bröstbredd, destu högre profil destu smalare är basen i förhållande till putet, så jag va tvungen o ta hög profil för o få plats med 390cc. jag tycker också hög pforil ser bäst ut i formen :)

ristestet gör man själv hemma. du kan ta ett par nylonstrumpor och fylla med okokt ris o knyta ihop :) 1dl ris är ca 100cc. jag gick med 350cc i ristestet o la sen i 390cc då ca 50 cc försvinner bakom muskeln. men de är bra o gå med det mkt innan o se vad som känns bra o hur de känns när man vant sig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild